Sala de prensa

100 personas voluntarias hacen posible la Carrera de la UAB

Cursa de la UAB 2019
El domingo 15 de diciembre ha tenido lugar la Carrera solidaria de la UAB en apoyo del Maratón de TV3. Ha reunido 2.280 participantes que han corrido o andado, gracias a la organización y colaboración de 100 personas voluntarias.

17/12/2019

Èxit rotund de la vuitena edició de la Cursa Solidària de la UAB, que ha tornat a convertir el campus en un exemple de festa esportiva i solidària. Han participat 2.280 persones que gràcies a les quatre modalitats de la cursa, han permès a corredors federats, aficionats a les curses o famílies participar-hi. Tot el que es recapti anirà destinat a la investigació en malalties minoritàries, temàtica d’aquest any de La Marató de TV3.

Enguany, per primera vegada, la cursa d'11.6 km. va passar pels carrers del centre de Cerdanyola del Vallès, com també es va instal·lar un escenari a la Vila Universitària on hi ha hagut diferents actuacions musicals. La colla castellera de la UAB "Ganàpies" va fer una "performance" consistent en fer una pinya entre tots els assistents. També hi ha haver una fira d'entitats relacionada amb les malalties minoritàries.

100 persones voluntàries
La Cursa Solidària de la UAB ha estat possible gràcies a les gairebé 100 persones voluntàries (incloent els agents cívics de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès). Coordinades per la Fundació Autònoma Solidària  han col·laborat en tasques d’organització, logística i recuperació física. Entre d’altres, l’equip de voluntariat va gestionar les inscripcions de darrer moment, repartir dorsals i samarretes, gestionar el servei de guarda roba, van fer l’avituallament pels participants tant durant el recorregut com en la finalització de la Cursa, van resoldre diferents incidències que podien sorgir i van animar als participants en la recta final. A més, estudiants de Fisioteràpia de la facultat de Medicina, coordinats pels professors Manuel Moreno i Christian Fernandez, van fer un total 83 massatges a les persones que van pasar pel servei de recuperació. L’empresa Kyrocream va col·laborar posant la crema per fer els massatges.

Més dades d’interès
S’han realitzat tres curses: una caminada a partir de les 10.30h del matí: una cursa de 480 metres per a persones que tenen mobilitat reduïda -una de les poques a Catalunya d'aquest tipus-; una cursa d’11,6 kilòmetres, que per primera vegada ha passat pels carrers del centre de Cerdanyola del Vallès, una carrera de 6,5 kilòmetres; i una caminada de també 6,5 kilòmetres, que ha fet la volta al Sincrotró Alba, i també ha passat per davant del centre tecnològic d’Applus+, el patrocinador principal de la cursa.

El 51% de les persones que han participat van ser dones i el restant 49% homes. Cerdanyola, Barcelona, Sabadell, Terrassa i Sant Cugat han estat les poblacions d'on han participat més persones.

La guanyadora de la cursa d’11,6 km en categoria femenina ha estat Julia Casas Codina, Campiona de Catalunya de Ciclisme, mentre que el guanyador a la categoria masculina ha sigut  Marc Otero Fernández, del club Joventut Atlètic Sabadell.

La UAB té destacats equips d'investigació que estudien les malalties minoritàries. D'aquestes malalties, que afecten un màxim de 5 persones de cada 10.000, se n'han descrit 7.000 de  diferents i es calcula que afecten entre 300.000 i 400.000 persones a Catalunya.