L'Hortaula estrena nou equipament i cartelleria

Nova cartelleria de l'hortaula.

L’hortaula de la facultat de Ciències de l’Educació estrena el nou equipament i la cartelleria que un grup d’estudiants ha dissenyat específicament per a aquest espai.

17/01/2023

L'hortaula de la facultat de Ciències de l’Educació estrena el nou equipament i la cartelleria que un grup d’estudiants ha dissenyat específicament per a aquest espai. Recentment, s’ha incorporat un hotel d’insectes, dissenyat a l’Open Labs de la facultat d’enginyeria, i una cúpula geodèsica, que pretén cobrir la funció d’hivernacle de llavors. Els dos dissenys han mantingut la filosofia de la permacultura que es treballa a l’hort i s’han fabricat amb material reciclat i reutilitzat, principalment fusta i canyes.

L’altra gran estrena va ser la nova cartelleria elaborada amb fusta i dissenyada i creada també a l’Open Labs. Aquests nous models incorporen, com a novetat principal, un codi QR que et redirigeix a un blog d’informació de les espècies presents a l’hort, així com informació general i cures específiques.

Paral·lelament, s’han incorporat tres elements més en el marc d’aquest projecte que no es troben dins l’hortaula. En primer lloc, hi ha un nou decàleg a la porta exterior que inclou les idees principals i la filosofia de treball d’aquest espai únic de la facultat. Els altres dos elements són indicacions elaborades amb fusta que indiquen la direcció i la proximitat de l’hortaula. Han sigut ubicades a la plaça de les Oliveres i a la baixada que hi ha de la facultat cap a la plaça Cívica.

Tots aquests projectes han sigut construïts pels estudiants de l’assignatura de Laboratori i Virtualitat, una optativa de quart d’Educació Primària dirigida per en Bernat Ríos. Els diferents equips de treball han estat cooperant amb les coordinadores de l’hortaula, la Mariona Espinet i la Sandra Saura, amb l’objectiu final de donar resposta a algunes de les necessitats que presentava l’espai. El temps d’elaboració ha sigut d’uns 2 mesos, en què s’han combinat moments a l’Open Labs amb d’altres a l’hort. Tot i les dificultats que han anat apareixent al llarg del procés, els resultats han sigut molt satisfactoris per a totes les parts i han acabat aportant una nova imatge més moderna i contemporània a aquest racó de la facultat tan especial i natural