Experiències docents sobre l'ensenyament transdisciplinari
Experiències docents sobre l'ensenyament transdisciplinari
Les societats són cada vegada més complexes, i es requereixen noves maneres d'ensenyar que permetin aplicar perspectives que integrin la realitat actual. En aquest article, investigadors de la Facultat de Ciències de l'Educació presenten el resum del seu llibre, fruit de les experiències recollides en l'assignatura Societat, Ciència i Cultura, que s'imparteix des de 2009 a alumnes de primer d'educació primària, infantil, social i pedagogia. La idea és estimular en l'alumnat l'interès pel coneixement de les esferes social, natural i cultural, integrant classes coordinades amb molt diverses disciplines. Aquesta podria ser una manera d'ajudar-los a enfrontar-se a problemes reals i a desenvolupar un pensament crític.
Aquest llibre pretén ser un company de viatge pel professorat que vol plantejar l'educació com un repte d'actualització i posada al dia constant, i per a qui desitja un aliat davant de la parcel·lació dels coneixements que realitza la visió exclusivament disciplinària de la formació tradicional. En aquests escrits es podran trobar la recopilació i sistematització del material documental docent i de les experiències viscudes per un nombrós grup de professors, professores i alumnat universitari, en una assignatura multidisciplinària que, a partir de l'aplicació d'una estratègia innovadora, es constitueix com un esdeveniment transdisciplinari de docència compartida (co-teaching transdisciplinari). D'aquesta manera, s'observarà com equips de professors treballen junts en el desenvolupament, l'aplicació i l'avaluació de tot el procés d’aprenentatge i ensenyament.
Llegir-ne més