Els infants de primer i segon ens expliquen la seva manera de comprendre i operar amb nombres!

Un nen està a la pissarra explicant matemàtiques.

30/03/2023

L’anàlisi de pràctiques d’aula i de les evidències de la comprensió d’infants de l’Educació Primària són uns dels instruments formatius de l’Assignatura Aprenentatge matemàtic i Currículum del segon curs del Grau de Mestre en Educació Primària. Aquestes activitats formatives permeten que els futurs mestres puguin desenvolupar la competència professional de mirar amb sentint les situacions d’aprenentatge i ensenyament de les matemàtiques des d’una perspectiva d’aprenentatge situat.

El dijous 23 de març van rebre la visita de nous infants de primer de primària d’una escola concertada de Barcelona, per tal de compartir les seves estratègies i els coneixements matemàtics que han construït sobre el sentit numèric i la seva comprensió de les operacions aritmètiques. Així, els nostres estudiants van veure de primera mà com s'ensenyen les matemàtiques i els infants van poder practicar els seus coneixements.

Des de la Facultat impulsem aquestes activitats formatives que vinculen Universitat i escola com a un espai formatiu que ajuda a transferir els resultats de la recerca en Educació a la millora de les pràctiques d’aula. En aquest sentit, que millor que siguin els propis infants els que puguin donar evidència d’aquest aprenentatges sostenibles, funcional i robusts als futurs mestres!