Coneix a la professora i a l'exalumna guardonades per Outsanding Paper als Emerald Literati Award

Poster dels premis

La professora Paloma Valdivia Vizarreta, del departament de teories de l'educació i pedagogia social, conjuntament amb l'exalumna del grau de pedagogia Verónica Valcarce de Veer han estat guardonades per Outsanding Paper als Emerald Literati Award pel seu article "Approaching informal learning about #feminism on Twitter".

13/04/2023

La professora Serra Húnter Paloma Valdivia Vizarreta, del departament de teories de l'educació i pedagogia social, conjuntament amb l'exalumna del grau de pedagogia Verónica Valcarce de Veer han estat guardonades per Outsanding Paper als Emerald Literati Award pel seu article "Approaching informal learning about #feminism on Twitter".

Aquesta recerca neix del treball de final de grau de Verónica. Aquest treball pretén aproximar-se a com es produeixen els tuits feministes per a encendre processos significatius d'aprenentatge informal (AI). S'utilitza una metodologia mixta interdisciplinària. Mitjançant l'ús d'eines de tracking tools de Twitter, s'ha habilitat una base de dades per a catalogar etiquetes feministes en temes i categories per a la seva posterior anàlisi. Aquestes dades s'han contrastat amb enquestes a les gestores dels comptes feministes més seguits a Espanya i Catalunya.

Des d'una perspectiva educativa, les etiquetes feministes analitzades s'han organitzat en 13 categories temàtiques diferents. Els diferents processos de propagació en Twitter -tuito i retuito- impliquen diversos processos d'aprenentatge. A més, els tuits amb informació complementària com a imatges o enllaços són els que generen més interacció, sent el format preferit per a l'AI.

És el primer estudi a Espanya que il·lustra l'educació informal que el feminisme ofereix a la comunitat, enfrontant-se a la complexitat de mesurar Twitter amb una perspectiva educativa mitjançant l'ús de data mining.

Recomanem la seva lectura, estarà obert fins a agost del 2023!