Arriba a la UAB el I Congrés Internacional d'Educació i Gènere

Un grup de persones es donen les mans.

Els dies 3 i 4 de novembre tindrà lloc el primer congrés per l'educació en igualtat: Altres pedagogies, (Trans)formacions per educar en igualtat. Inscriu-te, fins el 10 d'octubre!

21/09/2022

El congrés, que es durà a terme el 3 i 4 de novembre a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB, pretén establir un espai de reflexió conjunta sobre la construcció i els límits del coneixement educatiu, els cossos educats, el currículum i les polítiques educatives des de la seva configuració en l’àmbit estatal, autonòmic i local fins la seva traducció en pràctiques docents.

Per aconseguir un diàleg que impliqui totes les mirades, el congrés està dirigit a persones investigadores, docents, representants de l'administració pública i tots els altres agents de la comunitat educativa.

Inscriu-te, fins el 10 d'octubre a l'apartat d'inscripció

El dia 3 començarà a les 8.45 amb el Registre d'assistents i continuarà amb la inauguració, on participaran Tània Verge, consellera d'Igualtat i Feminismes; Esther Zapater, Secretària General UAB; Marta Bertran, Degana de la Facultat de Ciències de l’Educació UAB i Ingrid Agud, responsable de Polítiques d’Igualtat de la Facultat de Ciències de l’Educació UAB.

A las 9.30 començarà la ponència inaugural: "Inclusió LGBT+ o Queerització del Currículum: Pedagogies de la promesa, l’esperança i el fracàs" per Yvette Taylor, University of Strathclyde, Glasgow.

El dia seguirà amb la taula rodona: "Transformant el currículum amb perspectiva de gènere: polítiques educatives a Navarra, Catalunya i Escòcia", una sessió de comunicacions oberta a la recepció i acabarà amb la taula rodona:  "Pedagogies Transgressores: Educació i Sexualitat".

El dia 4 començarà amb la ponència "El racisme en el sistema educatiu" per Carlota Momobela, pedagogia i orientadora educativa. Seguirà amb la taula rodona "Els cossos educats" i finalitzarà amb la conferència de cloenda: "Altres formes d'habitar els espais educatius: idees i pràctiques feministes queer", seguida d'una cloenda amb una activitat performativa.