VilApp: com millorar la gestió dels residents de Vila Universitària amb el mòbil
25/11/2019
L'equip d'atenció al resident de Vila Universitària es va plantejar fa uns anys quina seria la forma més adient per facilitar la gestió de tràmits als vilatans i vilatanes, i que alhora servís per adaptar aquesta gestió a un entorn tecnològic en el què l'ús de mòbils intel·ligents havia superat ja al d'ordinadors.
La solució va arribar en forma d'app: VilApp. Aquesta eina permet als residents estar al dia de les novetats i de les activitats que tenen lloc a diari a la Vila, fer reserves i renovacions de contracte, - dues accions que requerien tràmit presencial -, cercar tota la informació que necessitin sobre els serveis, les instal·lacions i els delegats i delegades de bloc, consultar factures a través del seu perfil personal MyVila, contactar directament amb oficines a través d'un formulari i rebre notificacions i recordatoris automàtics d'assumptes i esdeveniments importants durant el curs.
Tot i això, la funció estrella i que ha marcat la gran diferència, és la gestió d'incidències: fins ara, quan als habitatges petava una bombeta, no engegava la calefacció o s'embussava la dutxa, els residents podien omplir un formulari a la web o trucar, però a la pràctica la majoria de problemes es comunicaven de forma presencial a les oficines. La implantació de l'app per a aquest ús ha permès optimitzar la gestió no només per al resident, que s'estalvia esperes i pèrdua de temps, tot millorant la seva experiència residencial, sino també per a l'equip de Vila, que, després de dos cursos d'utilització, ha avaluat molt positivament la important reducció de cues, evitant així possibles col·lapsos en èpoques d'alta afluència d'usuaris.