La Fundació UAB

VilApp: com millorar la gestió dels residents de Vila Universitària amb el mòbil

VilApp
L'eina, implantada al setembre de 2017, s'ha mostrat útil tant per als vilatans com per l'equip d'atenció al resident, que ha vist reduïda l'afluència presencial a les oficines.

25/11/2019

L'equip d'atenció al resident de Vila Universitària es va plantejar fa uns anys quina seria la forma més adient per facilitar la gestió de tràmits als vilatans i vilatanes, i que alhora servís per adaptar aquesta gestió a un entorn tecnològic en el què l'ús de mòbils intel·ligents havia superat ja al d'ordinadors.

La solució va arribar en forma d'app: VilApp. Aquesta eina permet als residents estar al dia de les novetats i de les activitats que tenen lloc a diari a la Vila, fer reserves i renovacions de contracte, - dues accions que requerien tràmit presencial -, cercar tota la informació que necessitin sobre els serveis, les instal·lacions i els delegats i delegades de bloc, consultar factures a través del seu perfil personal MyVila, contactar directament amb oficines a través d'un formulari i rebre notificacions i recordatoris automàtics d'assumptes i esdeveniments importants durant el curs.

Tot i això, la funció estrella i que ha marcat la gran diferència, és la gestió d'incidències: fins ara, quan als habitatges petava una bombeta, no engegava la calefacció o s'embussava la dutxa, els residents podien omplir un formulari a la web o trucar, però a la pràctica la majoria de problemes es comunicaven de forma presencial a les oficines. La implantació de l'app per a aquest ús ha permès optimitzar la gestió no només per al resident, que s'estalvia esperes i pèrdua de temps, tot millorant la seva experiència residencial, sino també per a l'equip de Vila, que, després de dos cursos d'utilització, ha avaluat molt positivament la important reducció de cues, evitant així possibles col·lapsos en èpoques d'alta afluència d'usuaris.