La Fundació UAB

Vila Universitària: la Xina, el país amb més residents a Vila 2

Residents xinesos Vila

Amb 85 persones, gairebé dobla la xifra de residents espanyols de màster, postgrau i doctorat que allotja el complex dedicat a aquest col·lectiu.

03/05/2021

Xina és el primer lloc de procedència dels residents estudiants de màster, postgrau i doctorat, gairebé doblant la xifra d’espanyols (44) en un curs acadèmic tan complicat com el d’enguany per la situació mundial. 85 residents xinesos de màster, postgrau i doctorat es troben allotjats actualment a Vila 2, l’edifici destinat exclusivament a aquest col·lectiu, dels quals 28 cursen estudis de Traducció i Interpretació, 17 de Turisme i 12 d’Econòmiques.

Pel que fa a estudiants d’intercanvi, en els darrers cursos previs a la pandèmia, Vila Universitària va veure créixer la seva comunitat de residents xinesos. En el curs 2019-20 comptava amb 27 residents, igual que l’Argentina i després d’Itàlia, amb 30. Els darrers 3 cursos –exceptuant l’actual-, Xina era el primer país de procedència de residents estudiants d’intercanvi, amb 37 de mitjana anual. En l’any acadèmic en curs, per les restriccions a nivell global, no hi ha cap resident xinès d’intercanvi.

Amb tota seguretat, un cop la situació excepcional que estem vivint es vagi controlant i la confiança es vagi restablint, Vila Universitària tornarà a rebre joves xinesos amb ganes d’iniciar la seva etapa universitària i viure experiències úniques en un entorn natural, saludable i segur.