La Fundació UAB

Vila Universitària engega el curs amb plena ocupació

Vila Universitària
El complex residencial de la nostra universitat posa en marxa el curs 2019-20 amb unes xifres excel·lents de demanda, llista d'espera inclosa, i es corona com la residència universitària més econòmica de Catalunya.

02/10/2019

Enguany, Vila Universitària ha experimentat increments en molts dels indicadors d’ocupació. En primer lloc, ha crescut la demanda de places d’estudiants nous, per lo qual Vila torna a comptar amb una considerable llista d’espera de 265 peticions d’estudiants.
En segon lloc, han augmentat les renovacions en un 8,5% respecte del curs 2018-19, que sumen 876 sol·licituds. Aquesta tipologia de contracte ha vist en cinc anys una gran evolució ascendent del 39,5%, partint de 530 peticions el curs 2015-16. Quant a la procedència dels estudiants renovadors per àmbit del coneixement, la major part cursa graus a les facultats de Biociències, Ciències i Filosofia i Lletres, i per tipologia de pis, destaca l’increment de la demanda d’habitatges per a 4 persones, que ha estat de més de 100 sol·licituds respecte a dos cursos enrere, i dels estudis individuals.

Barcelona, gran focus d’atracció

Aquest escenari favorable es sustenta en una sèrie de factors. Un dels més determinants és l’augment de preus dels habitatges de lloguer i l’escassa disponibilitat de pisos per a estudiants a la ciutat de Barcelona, destinació altament popular tant entre turistes com entre estudiants internacionals. D’altra banda, els preus del lloguer dels habitatges de Vila Universitària, més ajustats en relació a la tendència del mercat, i les bonificacions aplicables als contractes de renovació, també hi poden haver contribuït. En conseqüència, i segons el reportatge de L’Informatiu de RTVE Catalunya emès el passat 13 de setembre, Vila Universitària ha esdevingut la residència més econòmica de Catalunya.

Així mateix, Vila treballa per fer millores als habitatges de forma continuada, havent reformat darrerament més de la meitat, un 57%. Tots aquests elements, més la seva privilegiada ubicació dins del campus de la UAB, prop de facultats, biblioteques i tots els altres serveis de la universitat, i la seva àmplia proposta d’activitats per als residents, fan de Vila una excel·lent opció per a allotjar-se durant l’etapa universitària.