La Fundació UAB

Vila instal·la un sistema de control de qualitat de l'aire a la sala B

Sistema de control de qualitat de l'aire

Des del juny, ja funciona en aquesta sala d’estudis un sistema que monitoritza la qualitat de l’aire de l’espai en tres nivells. Aquest dispositiu indica si és necessari obrir les finestres per a una correcte renovació de l’aire.

11/07/2022

Vila Universitària va instal·lar, al mes de juny, un sistema de control de qualitat de l’aire a la sala B, un espai dedicat a l’estudi.

Es tracta d’una actuació que permet mesurar i avisar sobre la necessitat de millorar la ventilació d’espais tancats, depenent del nivell d’ocupació de la sala.

El sistema de control inclou una pantalla que indica tres nivells de ventilació: verd (correcte), taronja (es recomana ventilar) i vermell (és urgent ventilar). S’ha comprovat que, obrint les finestres als dos costats de la sala B, es triga menys d’una hora en passar del nivell vermell al verd.

Amb aquest sistema es pretén reforçar la qualitat de l’aire interior i reduir nivells elevats de CO₂, ja que poden produir problemes de concentració i somnolència, i perjudicar l’estudi.