La Fundació UAB

Taps solidaris per curar la malaltia de Dent

Taps solidaris Vila Un¡iversitària
A la recepció de Vila Universitària hi ha contenidors disponibles per llançar taps de plàstics sense utilitzar. La seva recollida servirà perquè l'associació Asdent pugui continuar investigant per trobar la cura de la malaltia de Dent.

04/03/2019

En Nacho és un nen de Santa Coloma de Gramenet que pateix la malaltia de Dent, una patologia reconeguda com a minoritària i classificada com a “súper rara”. La malaltia afecta els ronyons, que deixen d’assimilar elements bàsics com el calci, el magnesi, les proteïnes, les vitamines, etc.

Com que encara no existeix una cura per aquesta malaltia, l’Eva, mare del Nacho, va fundar l’associació Asdent amb l’objectiu de recaptar fons per iniciar una recerca per via privada, amb l’Institut d’investigació de l’Hospital Vall d’Hebrón de Barcelona i l’Hospital La Candelaria de Tenerife. Una de les maneres de seguir finançant aquesta investigació és a través de taps solidaris.

A Vila Universitària han facilitat un contenidor a la Recepció perquè tots els treballadors i treballadores de la Corporació –a més dels vilatans- puguin col·laborar a fer que l’associació Asdent segueixi investigant per curar aquesta estranya patologia.

La residència també ha facilitat dos contenidors on els vilatans i vilatanes poden abocar-hi els taps de plàstic, un es troba a la Sala Oval de Vila 2 i l’altre a la Sala d’estudi B. Un cop aquests contenidors són plens, un membre del personal de Vila s’encarrega de portar-ho al punt de recollida central de la UAB, situat a la Plaça Cívica.

Coneix l’associació Asdent

Des de l’associació, l’Eva ha participat en carreres ciclistes –com la Titan Desert- i, recentment, s’ha estrenat el documental “Más allá del reto de Eva”, una producció que explica no només la història de l’Eva i el Nacho, sinó de les famílies dels 411 pacients del món que pateixen la malaltia.