 
					
				
					Study Abroad organitza el seu primer curs Tailor Made per estudiants sèniors internacionals
 
							
				L’estada, que ha tingut lloc durant el mes d’octubre, ha comptat amb sessions dinàmiques, visites a espais emblemàtics i intercanvis lingüístics, amb l’objectiu d’aprofitar la riquesa del bagatge cultural dels participants i oferir una experiència d’aprenentatge immersiva i participativa.
30/10/2025
Un grup d’estudiants sèniors -de més de cinquanta-cinc anys- procedents de diferents localitzacions dels Estats Units ha participat, del dilluns 6 al dimecres 29 d’octubre de 2025, en els programes Tailor-Made “Spanish Language” i “Spanish Art, Cultural Heritage and Civilisation”, dins del marc dels programes específics per a estudiants internacionals organitzats per Study Abroad, que s’han desenvolupat a l’edifici del Foment del Treball, a Via Laietana, Barcelona.
La professora Mireia Asensio, experta en l'impacte social de l'art, i l'artista visual Agustí Ortíz han dissenyat el curs amb una metodologia dinàmica que convida a comunicar-se mitjançant l’expressió física i no verbal, afavorint un ambient de grup relaxat, inclusiu i cohesionat que promogui l’empatia, la reflexió i la creació col·lectiva.
Durant l’estada internacional les estudiants han visitat la Sagrada Família, La Pedrera i el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), on el grup va valorar l’oportunitat de recórrer diferents períodes artístics guiats pel professor Ortíz, un artista en actiu. També van reconèixer la possibilitat de veure de primera mà les complexitats que implica la conservació i el transport d'obres d'art romàniques, úniques en aquest museu en particular.
Intercanvis lingüístics entre estudiants sèniors d’Idiomes UAB Barcelona i Study Abroad
Durant quatre setmanes, el grup d’estudiants estatunidenques ha participat en sessions setmanals d’intercanvi lingüístic amb estudiants sèniors d’Idiomes UAB Barcelona.
Cada sessió, d’una hora de durada, es dividia en dues parts: una estona per parlar en anglès i una altra en castellà, per afavorir la pràctica de totes dues llengües.
L’activitat, organitzada en grups reduïts, ha garantit la participació activa i l’aprenentatge mutu. A més de millorar les competències lingüístiques, aquesta experiència ha permès als estudiants compartir vivències, descobrir noves perspectives culturals i establir vincles personals, convertint l’intercanvi en una experiència enriquidora tant a nivell acadèmic com humà.
