La Fundació UAB

Primera trobada a Nova York per l'activació del Chapter Alumni UAB East Coast

Participants a la trobada d'alumni a Nova York

Aquest primer cap de setmana de juny s’ha celebrat a Nova York la trobada activadora del futur Chapter Alumni UAB East Coast. La delegació de la Universitat, encapçalada per Màrius Martínez, vicerector de Relacions Internacionals de la UAB, va reunir-se amb un grup d’alumni residents a Nova York.  A la trobada també hi va assistir Maria Pilar Pérez Ordono, la delegada de la Generalitat als Estats Units.

09/06/2022

D'acord amb Màrius Martínez, durant la trobada informal, els participants van xerrar durant més de tres hores sobre el país i les oportunitats, les dinàmiques i les facilitats que aporten els chapters als nouvinguts.

En paraules de David Gorman, Periodisme’16 UAB i nouvingut als Estats Units: “Porto poc a la ciutat, i trobo que és una manera fantàstica de fer networking, conèixer-nos entre nosaltres, intercanviar experiències i continuar creixent professionalment lluny de casa.”

Els alumni assistents, de diferents professions i trajectòries, han vist la proposta amb molt bons ulls. Com comenta Montse Cebrián, Comunicació Audiovisual’98 UAB, “Alguns dels que vam anar no tenim cap connexió catalana a NY, i ens va agradar molt poder xerrar en català i parlar amb persones que provenen de la mateixa ¨cultura¨”.

Durant aquesta conversa va quedar palès que la UAB vol oficialitzar el Chapter el curs vinent, organitzar més trobades i potenciar un espai de xarxa en alguna plataforma de contactes professionals, doncs com comenta Roger Sunyer: “ens ajudarà tant a connectar entre nosaltres com a crear vincles professionals”.

Chapters alumni UAB internacionals

El primer chapter internacional alumni de la UAB es va crear a Brussel·les el 21 de setembre del 2016, una ciutat on viuen i treballen molts alumni. L’acte va comptar amb la presència de Sara Moreno, antiga vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat de la UAB i Amadeu Altafaj, representant permanent de la Comissió Europea i titulat en Periodisme a la UAB.

Fora d’Europa existeix el UAB Alumni Beijing Chapter que es va inaugurar a principis de març del 2018. La delegació de la UAB, va ser encapçalada per Margarita Arboix, antiga rectora de la UAB, i Màrius Martínez, vicerector de Relacions Internacionals de la UAB.

Els chapters internacionals són una representació de la UAB. Esdevenen un punt de referència pels alumni d’un territori i són un espai d’intercanvi d’experiències i relació. Impulsen trobades i activitats per la xarxa alumni de la UAB en diferents ciutats del món. El networking, la millora professional, l’actualització de coneixements i els debats sobre temes d’actualitat són algunes de les activitats que s’hi programen.