La Fundació UAB

Premiats l'Hospital Clínic Veterinari, Teresa Rigau i Joaquim Segalés

Premis VETS

El Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona va lliurar ahir els premis VETS 2021. En aquesta segona edició dels guardons, van ser distingits l'Hospital Clínic Veterinari de la UAB i els professors Teresa Rigau i Joaquim Segalés.

23/03/2022

L'Hospital Clínic Veterinari va ser guardonat en la categoria de clínica veterinària, que reconeix la tasca realitzada "en l'atenció als animals de companyia" i les iniciatives "que permeten oferir millor assistència clínica als animals". El jurat ha destacat que el centre és un "exemple de funcionament d'un hospital veterinari de facultat de veterinària per a totes les universitats a Espanya gràcies al seu excel·lent nivell de formació per veterinaris i el seu excel·lent nivell de clínica veterinària per petits animals i cavalls". Van recollir el premi la directora de la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Sílvia Alonso, i el rector de la UAB, Javier Lafuente.

Per la seva banda, Teresa Rigau, catedràtica del Departament de Medicina i Cirurgia Animals, va rebre el premi en reconeixement a la trajectòria professional, destinat a professionals col·legiats que "han contribuït al creixement i el desenvolupament" de la professió veterinària. Segons el jurat, Rigau "ha estat pionera i referent per a moltes dones veterinàries en el treball de la dona en el món de la producció animal al nostre país".

I Joaquim Segalés, catedràtic del Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals i investigador del Centre de Recerca en Sanitat Animal (IRTA-CRESA), va rebre el premi de recerca. El jurat ha subratllat el treball de Segalés en els camps de les patologies porcines i els coronavirus zoonòtics, així com la seva participació al grup de treball internacional sobre models animals de COVID-19 de l'Organització Mundial de la Salut.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Salut i benestar
  • Educació de qualitat