La Fundació UAB

Noves formacions de postgrau i màster oficial a l'Escola FUAB Formació

Noves formacions FUAB Formació 2023

Durant l'any 2023 l'Escola FUAB Formació engegarà dues noves propostes docents: el Postgrau en Donació, Processament i Administració de Productes Biològics d'Origen Humà i la reformulació del màster oficial en Arxivística i Gestió de Documents.

08/09/2022

Postgrau Online en Donació, Processament i Administració de Productes Biològics d'Origen Humà

Aquest postgrau, únic a Catalunya i amb inici en el mes de febrer de 2023, va dirigit a professionals de l'infermeria i té com a objectiu aportar coneixements especializats i actualitzats relacionats amb la donació, el procesament, la conservació i l'administració de productes biològics d'origen humà com són la sang, les cèl·lules, la llet materna i els teixits.

El programa té com a finalitat omplir el buit existent en els plans d'estudis d'infermeria de Catalunya, on no es contempla la impartició de l'assignatura d'Hemoteràpia, una disciplina basada en l'ús de la sang o els seus derivats obtinguts, processats i administrats en condicions òptimes, per tal de tractar un problema de salut. Aquesta realitat es va veure corroborada per les respostes de 117 professionals de l'infermeria actius en l'àmbit de la medicina transfusional a hospitals de Catalunya i d'Amèrica Llatina a una enquesta duta a terme el 2021. Els professionals van mostrar un alt interès, prop del 90%, per actualitzar els seus coneixements en medicina transfusional i teràpies cel·lulars i tissulars, i més del 51% va indicar intenció de matricular-se en cas d'impartir-se una titulació d'aquestes característiques.

Màster Oficial en Arxivística i Governança de la Informació

L'ESAGED, que enguany celebra el seu 20è aniversari, presenta el nou màster com una actualització dels estudis del Màster en Arxivística i Gestió de Documents, en línia amb l'evolució de la professió i de la ciència arxivística, i donant resposta als nous reptes i demandes professionals. Tant en l'àmbit territorial de Catalunya com a l'Estat Espanyol, és l'única formació oficial de màster dedicada exclusivament a formar experts en arxivística i gestió de documents, sense barrejar aquesta disciplina amb altres branques de les ciències socials.

Amb aquest objectiu s’hi incorporen noves competències, relacionades principalment amb l’anàlisi d’organitzacions, les tècniques de preservació digital, el coneixement de l’arquitectura de sistemes d’informació, els models de governança de dades i la gestió de projectes. Aquestes competències permeten l’evolució i creixement dels nous professionals, així com el seu futur desenvolupament, tant en empresa privada com en administració pública.

A la nova titulació, que s'iniciarà el proper curs acadèmic 2023-24, s’inclouen nous mòduls, com Sistemes d’informació i arquitectura de sistemes, Governança de dades, Preservació digital i arxiu electrònic o Enginyeria de processos i anàlisi documental, i els mòduls Fonaments d’arxivística o Sistemes de Gestió Documental es modifiquen, per tal d'incorporar-hi qüestions sobre arxiu social, deontologia professional i noves tecnologies, entre d’altres.

Altra formació

A banda de les novetats de l'Escola FUAB Formació, el curs 2023-24 també veurà l'inici del nou Cicle Formatiu de Grau Superior en Comerç Internacional en anglès, una formació pionera i única a Catalunya. Més informació sobre aquesta innovadora proposta docent.