La Fundació UAB

Més d'un centenar de veterinaris assisteixen a les primeres Jornades del Dolor HCV

jornades sobre dolor FHCV
L’Hospital Clínic Veterinari, en col·laboració amb la Unitat del Dolor de l’Hospital Clínic de Barcelona i la Facultat de Veterinària de la UAB, va organitzar el passat 14 de febrer les primeres Jornades del Dolor HCV.

26/02/2019

Les jornades van comptar amb ponències del Dr. Christian Dursteler (cap de la Unitat del Dolor de l’Hospital Clínic de Barcelona), el Dr. Miguel Ángel Cabezas (responsable de la Unitat del Dolor de l’Hospital Veterinari Puchol), la Dra. Cristina Costa (Unitat del Dolor i Servei d’Anestèsia de l’Hospital Clínic Veterinari), i una taula rodona moderada pel Dr. Ignacio A. Gómez de Segura (Càtedra del Dolor Animal de la Universidad Complutense de Madrid).

En aquesta primera edició s’ha abordat la valoració i el tractament del dolor oncològic en animals des de la perspectiva de les unitats del dolor en medicina humana i les de nova creació en veterinària, i s’ha presentat la recerca sobre l’ús de cannabinoides pel tractament del dolor en animals, que es porta a terme a l’Hospital Clínic Veterinari, sota la direcció de la Dra. Cristina Costa.

Des de l’Hospital Clínic Veterinari han destacat les “sensacions positives” tant per part dels assistents com per part dels organitzadors i patrocinadors: “això ens dóna ales per començar a treballar en una segona edició”.

La Unitat del Dolor de l’HCV

La Dra. Cristina Costa és membre del Servei d’Anestèsia de l’HCV i coordina la Unitat del Dolor del centre hospitalari. Des de finals de 2017, es compta amb l’assessorament de metges anestesistes de la Unitat del Dolor de l’Hospital Clínic de Barcelona (Universitat de Barcelona) amb qui s’ha formalitzat un conveni de col·laboració.

Un dels objectius d’aquesta col·laboració és oferir tècniques intervencionistes que permetin, entre d’altres, l’administració continua d’analgèsics per via espinal en animals amb dolor oncològic, als qui se’ls hi pot millorar la qualitat de vida en els últims mesos de malaltia, i també la recerca de noves opcions terapèutiques pel tractament del dolor, sigui quin sigui el seu origen.

Les jornades han estat possibles, també, gràcies als patrocinadors que han donat el seu suport: Zoetis, B. Braun, Ecuphar i Stangest.