La Fundació UAB

La FAS gestionarà el projecte de prevenció de la mutilació genital femenina

Dones de gàmbia durant una formació

La Universitat Autònoma de Barcelona va aprovar la dissolució de la Fundación Wassu UAB i la canalització del projecte de prevenció de la mutilació genital femenina, en el marc de les activitats de cooperació i educació per a la justícia global de la Fundació Autònoma Solidària (FAS).

01/06/2022

En el procés de reorganització interna de les diverses fundacions de la Corporació que la UAB va emprendre fa uns anys, el Patronat de la Fundación Wassu UAB va acordar, el dia 2 de maig passat, l’extinció de la Fundació i va transferir la gestió del projecte a la Fundació Autònoma Solidària.

S’aprova la nova gestió

El patronat de la FAS va aprovar el 10 de maig el nou encàrrec de la UAB per gestionar els projectes relacionats amb la prevenció i l’eradicació de la mutilació genital femenina en el marc de la Universitat.

El compromís de la Universitat Autònoma amb relació a la Mutilació Genital Femenina (MGF) es canalitzarà a partir d’ara en el marc de les activitats de cooperació i educació per a la justícia global de la Fundació Autònoma Solidària.

La MGF

Internacionalment reconeguda com una violació extrema dels drets humans, la MGF perpetua la desigualtat de gènere i la discriminació, afectant seriosament la salut i el benestar de dones i nenes. UNFPA estima que més de 200 milions de dones i nenes que viuen actualment han patit aquesta pràctica, i al voltant de 68 milions de nenes s'enfronten a la mutilació genital femenina el 2030 si no s’agilitzen els esforços per abandonar-la.

La MGF es practica principalment a 30 països de l'Àfrica subsahariana, així com a parts d'Orient Mitjà i Àsia (Iemen, Oman, nord de l'Iraq, algunes regions de l'Índia, Malàisia i Indonèsia, entre d'altres).