La Fundació UAB

L'Hospital Clínic Veterinari rep el premi VETS 2021 a la millor clínica

Premis VETS 2021 Hospital Clínic Veterinari

En la segona edició dels premis VETS 2021, atorgats pel Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona, la tasca de la UAB en l'àmbit veterinari va ser la gran protagonista, amb guardons per a l'Hospital Clínic Veterinari i per als professors Teresa Rigau i Joaquim Segalés.

23/03/2022

La directora de la Fundació Hospital Clínic Veterinari, Sílvia Alonso, i el rector de la UAB, Javier Lafuente, van recollir el guardó, atorgat a l'Hospital Clínic Veterinari en la categoria de clínica veterinària, que reconeix la tasca realitzada "en l'atenció als animals de companyia" i les iniciatives "que permeten oferir millor assistència clínica als animals".

El jurat ha destacat que el centre és un "exemple de funcionament d'un hospital veterinari de facultat de veterinària per a totes les universitats a Espanya gràcies al seu excel·lent nivell de formació per veterinaris i el seu excel·lent nivell de clínica veterinària per petits animals i cavalls".

Amb més de 30 anys de trajectòria, l’HCV ha bastit un equip humà de més de 100 professionals, pioner en l’especialització veterinària i compromès en oferir una atenció de qualitat i excel·lència als seus pacients i clients en unes instal·lacions de primer ordre.

"No podem estar més orgullosos del nostre equip que, especialment en temps de pandèmia, ha estat capaç de mantenir els estàndards més elevats i s’ha fet mereixedor d’aquesta distinció. Igualment, ens fa molt feliços saber que els futurs veterinaris es formen en el millor hospital possible", en paraules de la direcció de l'hospital.

A l'acte, que va comptar amb més de 250 assistents, es van atorgar 9 premis més en les categories de ramaderia, seguretat alimentària, protecció animal, trajectòria professional, iniciativa pública, recerca, one Health, salut pública i ajuda i assistència. Va ser inaugurat per la Dra. Carmen Cabezas, secretària de Salut Pública del Departament de Salut de la Generalitat i clausurat per la Sra. Teresa Jordà, consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

Més premis per la UAB

El Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona també va distingir Teresa Rigau, catedràtica del Departament de Medicina i Cirurgia Animals, que va rebre el premi en reconeixement a la trajectòria professional, destinat a professionals col·legiats que "han contribuït al creixement i el desenvolupament" de la professió veterinària. Segons el jurat, Rigau "ha estat pionera i referent per a moltes dones veterinàries en el treball de la dona en el món de la producció animal al nostre país".

En l'àmbit de la recerca va ser premiat Joaquim Segalés, catedràtic del Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals i investigador del Centre de Recerca en Sanitat Animal (IRTA-CRESA). El jurat ha subratllat el treball de Segalés en els camps de les patologies porcines i els coronavirus zoonòtics, així com la seva participació al grup de treball internacional sobre models animals de COVID-19 de l'Organització Mundial de la Salut.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Salut i benestar
  • Educació de qualitat