La Fundació UAB

L'estudiant Clara Romero explica la seva experiència de pràctiques a Estats Units

Clara Romero explica les seves pràctiques internacionals als Estats Units
L'estudiant de 4rt curs del Grau en Turisme en Anglès, Clara Romero, va explicar en una xerrada, organitzada per la Coordinació de les Pràctiques Internacionals de l'Escola, la seva experiència de formació pràctica a l'estranger en el Burning Tree Country Club de Greenwich, Connecticut, als Estats Units.

29/10/2018

Clara Romero, estudiant de 4rt curs del Grau en Turisme en Anglès, va ser la ponent a la darrera sessió del cicle de xerrades d'introducció a les pràctiques internacionals, que va tenir lloc el passat 23 d'octubre, i que la Coordinadora Gemma Sagué organitza pels estudiants que s'estan plantejant realitzar una estada pràctica a l'estranger.

La convidada va explicar la seva experiència de pràctiques internacionals en el Burning Tree Country Club de Greenwich, a l'estat de Connecticut, als Estats Units, en el Departament de F&B dels restaurants d'aquest luxós club de camp, emplaçat en una zona econòmicament molt potent.

La Clara va comentar que la seva estada va ser de 4 mesos, i va poder conèixer de prop aquests tipus de resorts, que esdevenien residències secundàries per turistes nordamericans d'alt poder adquisitiu , i que gaudien de serveis amb alts estàndards de qualitat.

L'estudiant va realitzar les seves pràctiques a l'Àrea d'Aliments i Begudes, desenvolupant diverses posicions d'atenció al client a sala, servint als comensals, entre altres tasques. Va admetre que va aprendre i millorar diverses habilitats com la seva comunicació formal en anglès, la realització del servei de vins, saber tractar els clients i treballar en equip.

La Clara va confesar que gràcies a les pràctiques, sobretot, es va adonar de cap on volia enfocar el seu objectiu professional, orientant-lo cap a l'organització d'esdeveniments.

Hàndicaps i experiències positives

També va comentar alguns hàndicaps que va haver de superar al prinicpi de la seva estada, com el seu nerviossisme durant les primeres vegades de servei als clients en el restaurant, i treballar, sovint, sota pressió, entre altres; però la ponent va vèncer tots aquests reptes satisfactòriament amb el seu esforç i la seva constància.

Per últim, la Clara va realitzar una sèrie de recomanacions per animar als seus companys i companyes a donar el pas de viatjar a un altre país per realitzar les seves pràctiques de Grau: "marxar t'obre la ment, i t'obliga a espavilar, ja que estàs sol, fora de casa i de la teva zona de comfort". I va afegir que "és una experiència vital" en la qual "es fan molts amics i molt networking, que et poden ajudar en el teu futur professional".