La Fundació UAB

Jornada sobre lideratge: valoracions positives del personal de la Corporació

Jornada sobre lideratge a la Corporació UAB
La qualitat dels formadors i la voluntat de participar en més jornades de temàtiques relacionades destaquen entre els resultats de l’enquesta que es va enviar als 130 assistents a la sessió formativa interna del passat 31 de maig.

01/07/2019

El qüestionari presenta dos blocs diferenciats de preguntes: un té en compte aspectes tècnics de la jornada com ara instal·lacions, horari, durada i organització, i l’altre es centra en temes de caràcter subjectiu sobre els continguts -i la seva utilitat per al desenvolupament professional- i la dinàmica de la sessió. De les 130 persones que hi van assistir, 77 l’han omplert.

Pel que fa al bloc tècnic, un 87% dels treballadors i treballadores que han respost l’enquesta valoren la jornada positivament en línies generals. Aspectes com l’adequació dels mitjans tècnics emprats i de les instal·lacions, així com el format i l’horari de la sessió han rebut valoracions al voltant del 94%. Cal fer esment del 97% d’opinions favorables a la mesura en què els formadors coneixien els temes impartits en profunditat, indicant l’alt nivell de qualitat dels experts contractats per conduir la sessió.

La interacció amb altres membres de la corporació, un encert

En la part subjectiva, gran part dels enquestats considera que la jornada ha afavorit el seu desenvolupament personal; en concret, prop del 72%. Els aspectes millor valorats han estat les dinàmiques: tant la inicial, anomenada “Getting to know each other” (“Coneixent-nos els uns als altres”), que permetia interactuar i conèixer personalment altres membres de les entitats de la corporació, com la grupal en taules de treball sobre lideratge que convidava a reflexionar amb altres companys i companyes, es situen en percentatges de satisfacció entre el 89 i el 94%.

Pel que fa als continguts, més del 83% creu que la sessió ha ofert una combinació adequada de teoria i aplicació pràctica, i prop del 65%, que ha respost a les seves necessitats formatives. Les valoracions positives referents a l’ampliació de coneixements per a la carrera professional i l’adquisició de noves habilitats i capacitats aplicables al propi lloc de treball es situen al voltant del 58%.

Propostes i seguiment del Pla d’Acció de Comunicació Interna

En l’apartat de suggeriments destaca la voluntat de bona part del personal de participar en més jornades amb continguts relacionats amb aquestes temàtiques i amb una periodicitat més alta, preferiblement al voltant de temes com la coordinació i el treball en equip i la comunicació vertical i transversal, i en entorns amb un component lúdic o en un espai exterior.

Els resultats analitzats mostren que les accions de comunicació interna que s’estan portant a terme enguany estan alineades amb bona part de les propostes plantejades a finals de l’any passat, -com són l’organització de trobades, reunions transversals i sessions formatives-, dins de la segona fase del Pla d’Acció de Comunicació Interna de la Corporació.