La Fundació UAB

Iniciat un procés d'anàlisi i pla operatiu d'informació i comunicació de la formació per als propers anys

Entrada a les Escoles FUABFormació

Davant dels canvis generats els darrers dos anys, entre ells, l’impacte ocasionat per la pandèmia a l’entorn de la formació, la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona ha impulsat un procés d’anàlisi en profunditat amb totes les estructures organitzatives vinculades a l’oferta docent.

22/12/2021

L’objectiu de la FUAB és establir les bases per elaborar i comunicar indicadors i informació estratègica que ens ajudin a marcar directrius i pautes de funcionament davant les noves condicions, i ens permetin, així mateix, informar, comunicar i assessorar de la manera més òptima. La proposta d’anàlisi recull també la possibilitat de generar, si s’escau, una nova oferta docent que respongui a necessitats de la nova conjuntura social.

Així, el mes de desembre passat es va iniciar un seguit de reunions d’anàlisi i debat amb les escoles de Turisme i Direcció Hotelera, Prevenció i Seguretat Integral, Arxivística i Gestió de Documents, i amb personal de l’Equip de Gestió Acadèmica i de Borsa de Treball. Totes són estructures que hem considerat claus en els processos d’informació i comunicació de l’oferta docent.

Les sessions amb les escoles i altres estructures de formació i de servei estan pensades per analitzar informació estratègica i establir objectius que ens preparin tant pels canvis ja produïts, com per als diferents desafiaments que s’hauran d’abordar en el futur.

En els darrers dos anys, les activitats de les escoles de la FUAB s’han vist afectades per la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. L’activitat docent presencial es va suspendre i va ser substituïda per la docència virtual, fet que tindrà efectes en la docència de futur, tot i que estem recuperant la presencialitat.

Una nova realitat per la promoció i la captació

Aquest efectes de la pandèmia també s’han vist en els canvis en el paradigma de la promoció. Les fires de captació d’estudiants nacionals i internacionals, les jornades de portes obertes i les sessions informatives i webinars s’han fet en modalitat a distància, desplegant un sistema de promoció de les escoles que en el futur serà virtual i presencial alhora. Aquest model híbrid i una major segmentació de públics potencials per a la nostra formació, seran algunes de les línies d’intervenció essencial de la comunicació i el màrqueting que haurem de desplegar.

A les sessions que es van fer al mes de desembre vam utilitzar una metodologia participativa per a l’elaboració de l’anàlisi, el diagnòstic i els primers esbossos del pla operatiu. S’han analitzat els indicadors de matrícula, l’origen dels estudiants, el països que més demanden la nostra oferta formativa i l’estudi de la competència, i s’ha reflexionat sobre les propostes de valor del centres. Altres temes que s’estan estudiant són les possibles aliances a l’entorn que ens permetin donar-nos a conèixer i difondre la nostra oferta docent, i el desenvolupament de projectes a mitjà i llarg termini que ens posicionin a nivell internacional.

En aquest procés de reflexió, en el qual també participaran, durant el mes de gener i febrer, altres àmbits com Study Abroad o UAB Idiomes, i, entre d’altres, també analitzarem els circuits d’informació i comunicació actuals i els processos interns que els acompanyen. A més, revisarem els canals i estudiarem la necessitat de crear sistemes de suport en el desenvolupament de projectes estratègics nous. La revisió de les bases de dades i la necessitat de crear-ne de noves serà una altra de les línies de treball dels propers mesos, en els quals s’hauran d’implementar aplicacions alternatives a les actuals.

Per últim, haurem de revisar el desenvolupament actual dels criteris corporatius de disseny i l’adequació de logotips, en el conjunt dels materials elaborats per les diferents entitats de la FUAB i del conjunt de la Corporació.