La Fundació UAB

Formació sobre Protecció de Dades per al personal de la corporació UAB

Formació Protecció de Dades
Unes 180 persones treballadores de la corporació i la UAB han rebut formació aquest mes de maig sobre el nou Reglament Europeu de Protecció de Dades, a l’Edifici Blanc i Casa Convalescència. Carles San José i Amat, Cap d’Inspecció de l’Agència de Protecció de Dades de Catalunya i professor de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, ha impartit la formació.

10/05/2018

Unes 180 persones de les entitats i unitats de la Fundació, i de la Universitat, han rebut formació en matèria de protecció de dades i les novetats que incorporarà el nou reglament, que entrarà en vigor el proper divendres 25 de maig. S'han realitzat un total de dos sessions de dues hores i mitja de durada, repartides entre els dimecres 9 i 16 de maig, a l'Edifici Blanc del Campus UAB i a les instal·lacions de Casa Convalescència.

La formació “Reglament Europeu de Protecció de Dades: principis, drets i deures”, a càrrec del professor Carles San José i Amat, ha permès al personal que processa amb el tractament de dades conèixer quins són els principis bàsics, les mesures necessàries o els nous drets i condicions que contempla la nova normativa.

L’expert en legislació de dades ha explicat els orígens de la importància entre el tractament i la protecció de dades, i els antecedents jurídics fins ara aplicats, com la LOPD actual, que quedarà desplaçada amb el nou Reglament. Un fet que, segons ell, suposa un nou paradigma per al context de treball en l’ús i traspàs de dades personals.

Una altra de les novetats del Reglament és la designació d’una figura responsable i interlocutòria que vetlli per la correcta aplicació de la normativa i ofereixi assessorament a les unitats de treball, que en el cas de la Fundació UAB, serà Maria Rosa Català, directora de la Direcció Jurídica i de Recursos Humans.

La sessió formativa interna s’ha organitzat des de la Direcció Jurídica i de Recursos Humans de la FUAB, i estava destinada al personal de la corporació que tracta regularment amb dades personals d’estudiants o persones visitants.

Per a més informació, consulteu el material complementari