La Fundació UAB

Formació al personal de la Corporació UAB sobre el protocol de tornada a l’activitat laboral

Noia amb portàtil netejant-se les mans

El personal de la Corporació UAB ha rebut avui, dilluns 22 de juny, dues sessions formatives sobre el procediment i les mesures organitzatives que inclou el protocol de tornada a l’activitat laboral, que s’iniciarà l’1 de juliol.

10/06/2020

La Direcció Jurídica i de Recursos Humans ha ofert dues sessions formatives durant la jornada del 22 juny per explicar al personal de la Corporació UAB com serà el procés de retorn a l’activitat laboral, a partir de l’1 de juliol.

Aquest procés es farà seguint les mesures incloses al protocol de tornada a l’activitat laboral, que tenen com a objectiu minimitzar els riscos de contagi i garantir la distància social, tenint en compte les recomanacions de les autoritats sanitàries.

El protocol de tornada a l'activitat s'ha elaborat per part de la Fundació UAB, conjuntament amb els comitès d’empresa i de Seguretat i Salut de la FUAB, de l’Escola d’Idiomes Moderns de Casa Convalescència SL, i el delegat de treballadors de Vila Universitària SL.

La Directora Jurídica i de Recursos Humans, Maria Rosa Català, ha fet una primera presentació d’aquest protocol amb mesures que adoptarà cada una de les institucions, i que haurà d’aplicar cada un/a dels/de les treballadors/es.

En referència a la modalitat de treball, la responsable de Recursos Humans, Carme Gata, ha explicat que es preveu alternar els dies de presència amb el teletreball, tenint en compte aspectes relacionats amb la salut i amb les condicions de conciliació familiar i laboral. Per tal de garantir una distància de 1,5 metres entre el personal, es prendran mesures que impliquen la divisió dels equips de treball en dos (la meitat de la plantilla) que combinaran alternativament la presencialitat i el teletreball.

També està previst que s’inhabilitin aquells espais i elements de servei comuns que puguin ser susceptibles de contagi de COVID-19. En aquest sentit, també s’ha informat com haurà de ser el procés de registre de la jornada laboral amb l’aplicatiu Mywebtime davant la inhabilitació dels terminals de registre de jornada.

A continuació, Rosa Escoriza, tècnica de prevenció de riscos laborals, ha presentat els diferents cartells informatius, que recordaran les normes d’higiene i seguretat que cada treballador/a ha de tenir en compte, i les indicacions sobre com utilitzar elements d’ús comú: ascensors, fotocopiadores o entrades al centre de treball, etc.

Una de les mesures que també s'inclourà és fer una neteja especial als espais públics de la Corporació UAB del Campus de Bellaterra i Barcelona, se subministrarà un kit de neteja de productes homologats per desinfectar equips de l’empresa traslladats a domicilis particulars, i s’aportaran equips de protecció individuals per utilitzar durant la jornada laboral.

En aquesta línia, el tècnic de prevenció de riscos laborals, Toni Donaire, també ha exposat alguns consells individuals per minimitzar el risc de contagi -com ara el procediment correcte per a rentar-se les mans-, i altres recomanacions per a l’ús adequat de material de protecció com les mascaretes.

El tècnic també ha explicat que, com a accions complementàries, el Servei de Prevenció Aliè de la Corporació està realitzant una avaluació de riscos als llocs de treball, i s’està elaborant un protocol sanitari per establir les condicions per prestació de serveis als usuaris amb un consultor extern.

Finalment, s’ha establert un torn de preguntes perquè els assistents de les sessions poguessin resoldre dubtes.

Podeu consultar el document sencer.

Podeu consultar la presentació de la sessió formativa