La Fundació UAB

Estudiants xinesos del CAU aprenen espanyol tot cuinant una paella

Estudiants CAU UAB Idiomes

El passat 16 de febrer, els estudiants del Curs d'Accés a la Universitat (CAU) d'UAB Idiomes Barcelona, una formació específica per a estudiants xinesos que volen estudiar un grau a una universitat espanyola, van participar en un taller gastronòmic.

25/02/2022

L'activitat al taller, que tenia per objectiu aprendre a cuinar algunes receptes tradicionals de la gastronomia espanyola i afavorir la immersió lingüística dels estudiants xinesos, es va fer a Cuina al Punt, un centre especialitzat en gastronomia prop de Casa Convalescència, i va tenir una durada de dues hores.

Els estudiants van preparar entre tots, de manera cooperativa, paella i brandada de bacallà, dos plats que van agradar molt. A banda d'aquestes receptes, van tastar una tapa poc espanyola, humus de cigró i albergínia, que els va sorprendre pel seu sabor, allunyat de la seva gastronomia. L'experiència va ser molt satisfactòria i enriquidora: els estudiants van passar una bona estona i van mostrar molt d'interès en l'explicació de les receptes.

En l'aspecte lingüístic, el veritable objectiu de l'activitat, els estudiants van entendre força bé les explicacions del cuiner i del seu el professor d'espanyol, en Francisco Domínguez, que anava contribuïnt per tal que aprenguessin nou vocabulari i les expressions quotidianes que anaven sorgint durant el taller.

Els estudiants del CAU, del què es fan diverses edicions l'any, van iniciar el curs l'octubre passat amb la finalitat d'aprendre i perfeccionar la llengua espanyola, i posteriorment accedir a estudis universitaris amb la millor preparació possible.