La Fundació UAB

Estudiants de Texas descobreixen els castellers UAB i la cultura catalana

La colla Ganàpies amb els estudiants de Texes

Un grup d’estudiants de Lone Star College, d’estada formativa a la UAB, amb assignatures, classes de català i castellà i sortides culturals, van gaudir d’una petita actuació de la Colla Castellera de Ganàpies.

24/05/2024

El grup d'estudiants texans de la institució Lone Star College van participar novament d’una estada formativa amb l'equip del Programa Tailor Made, que forma part dels Programes Específics per a Estudiants Internacionals- Study Abroad de la FUAB.

Aquest programa a mida, d’una setmana i mitja, ha estat dividit en tres seccions acadèmiques: Negocis, Estudis Mediterranis i Llengua, i s’ha complementat amb classes de diverses assignatures relacionades, així com de llengua catalana i castellana, combinat tot amb diverses sortides culturals.

Una de les activitats programades per fer-los partícips de les particularitats i de la riquesa de la cultura catalana va ser l’actuació de la Colla Castellera de la UAB, Ganàpies, que va construir un pilar de quatre i, que va deixar al grup d’estudiants texans ajudar a la pujada de la pinya del castell, tot aprenent sobre la tradició castellera catalana.

Honor international Capstone Travel

Aquest viatge formatiu forma part del que s'anomena dins del sistema universitari nord-americà Honors International Capstone Travel, essent honor un rang o distinció especial atorgat per una universitat o escola a un estudiant per la seva excel·lència o èxit en alguna matèria en particular. El projecte Capstone sol ser la tasca final i té un paper fonamental en la preparació dels estudiants per al món laboral, gràcies a les seves aplicacions pràctiques i a la seva capacitat per ajudar a perfeccionar els coneixements i les habilitats professionals dels alumnes.

El viatge Capstone és, per tant, una estada internacional emmarcada en aquest projecte, que el grup ha passat a la nostra universitat, i que el darrer cap de setmana ha estat allotjat a l'Hotel Campus per fer activitats culturals i visites pel territori català.