La Fundació UAB

Es manté el volum de matrícula de nou accés a Graus i CFGS de la Fundació UAB

Noi mirant un plató amb un boli a la mà

Els Graus en Turisme, Turisme en Anglès, Direcció Hotelera, i Prevenció i Seguretat Integral (presencial i online) i el CFGS en Comerç Internacional presenten xifres similars de matriculació aquest curs acadèmic 2022-2023. Algunes titulacions també han augmentat el nombre d’estudiants a l’aula respecte a l’any anterior.

04/10/2022

La UAB és la universitat que més preinscripcions rep de l’àmbit turístic en comparació amb la resta de centres catalans públics i privats en els darrers dos cursos acadèmics.

L’Escola FUAB Formació estrena el nou any acadèmic amb unes xifres similars a la matriculació del curs passat. Més de 250 estudiants han començat a estudiar els graus universitaris en l’àmbit turístic i de prevenció i seguretat. L’Escola, però, encara es troba en procés de preinscripció i s'espera la incorporació de més estudiants al llarg de l’octubre.

En el cas del Centre de Formació Professional Fundació UAB, uns 27 alumnes han iniciat el primer any del CFGS en Comerç Internacional, un 7% més d’estudiants respecte el curs passat.

Prevenció i Seguretat Integral repeteix xifres

El Grau en Prevenció i Seguretat Integral segueix consolidant la línia ascendent iniciada el curs 2016-17. Aquest any, 69 estudiants han escollit estudiar aquest Grau presencialment i 30 en línia. Són xifres similars al curs passat: les dues modalitats d'aquest Grau de la UAB reuneixen aproximadament 100 estudiants nous tant l’any 2021 com el 2022.

En l’autoinforme per a la re-acreditació 2022-23, que ha obtingut uns resultats excel·lents, la mitjana de titulats del grau que tornarien a triar el mateix centre és del 91,70%, versus la mitjana del 79,44% dels graus relacionats.

Un 28% dels qui volen estudiar turisme trien la UAB

Turisme i Direcció Hotelera UAB ha experimentat una evolució desigual, però mantenint la xifra de més de 150 alumnes de nou accés.

De moment, el Grau en Turisme ha iniciat el curs amb una classe una mica més reduïda -63 estudiants-, tot i que encara s'han d'afegir les pròximes reassignacions que es produiran fins el 27 d'octubre. En canvi, la resta de titulacions ha vist un augment en el volum d'estudiants de nou accés: 51 al Grau en Direcció Hoteleraun 11,7% més-; i 41 de Turisme en Anglèsun 9,7% més-.

L’Escola FUAB Formació absorbeix un 28% de tots els alumnes que volen estudiar carreres relacionades amb el turisme i l’hoteleria, gairebé 3 de cada 10 estudiants, el percentatge més alt entre totes les universitats catalanes.