La Fundació UAB

Entrevista a dos vilatans de Global Basket UAB

Global Basket UAB
L’Alberto Carrión i la Maria Heras llueixen el dorsal 50 i 64 del Global Basket UAB, un equip de Sabadell que juga a la modalitat esportiva de BSR (Basquet Sobre Rodes). Es tracta d’un projecte inclusiu que facilita als seus membres viure a la Vila Universitària i continuar els seus estudis universitaris.

30/11/2018

Què és per a vosaltres Global Basket UAB?

Alberto: Primer de tot, Global Basket és una família. Encara és un projecte molt jove, però de futur. Ara mateix en formo part com a jugador, però també m’encarrego de la part de màrqueting i recerca de patrocinadors.

Maria: Jo no fa gaire que he començat a Global Basket UAB. L’any passat vaig aprendre com botar la pilota i, aquest any, ja he pogut fer un viatge. Cada vegada em sembla una experiència més “guai”. Et donen l’oportunitat de viatjar i jugar contra altres persones i passar bons moments amb l’equip.

Com arribeu a Global Basket?

A: Jo em vaig unir a Global Basket després de la insistència d’Óscar Trigo, l’entrenador i fundador d’aquest equip, que també és el seleccionador espanyol d’aquesta modalitat esportiva. Ell ja feia anys que em trucava i, l’any passat, que va ser una etapa dura en la meva vida, vaig decidir que era el moment de venir cap aquí, i poder entrenar amb ell tota la temporada. La veritat és que estic molt content.

M: Jo abans jugava a futbol sala, però ara ja no m’és possible. Jo volia continuar jugant a un esport en equip i, buscant per Internet, només trobava grans equips. Jo sóc noia, sóc jove i volia estar amb persones de la meva edat. Aleshores vaig trobar Global Basket UAB, on també hi ha joves jugant a BSR, i des del primer entrenament ja em varen convèncer per quedar-m’hi.

Actualment, vosaltres sou els dos únics membres de l’equip vivint a Vila Universitària. Què tal la vida de vilatà?

A: Vila Universitària és patrocinadora i té un conveni amb l’equip per permetre l’allotjament dels esportistes en un pis de la residència. A aquells que volen estudiar, també els hi faciliten l’entrada a la UAB.

M: Encara no conec gairebé ningú ni què hi ha als voltants, però per ara m’hi trobo a gust.

Heu participat en la vida universitària del campus?

A: De moment, no gaire, la veritat... Jo em passo el dia estudiant un Màster en Màrqueting i Esponsorització Esportiva, del Futbol Club Barcelona. Però durant l’edició passada dels UABGames vàrem donar a conèixer el projecte de Global Basket als estudiants, ensenyant-los a jugar amb la modalitat de BSR a les instal·lacions del SAF.

Un dels pilars d’aquest equip és l’accés a la formació, també per a estudiants estrangers. Hi ha algun membre de l’equip que sigui de fora?

A: No encara, ens falten més ajudes econòmiques per poder portar jugadors/es internacionals. Però estem en el camí, esperem que ho puguem aconseguir en un parell d’anys.

L’any passat, l’equip va aconseguir ser campió de la Súper Copa de Catalunya. Quins reptes teniu per aquesta temporada?

A: [riu] Jo vull ascendir. Com a mínim, voldria jugar la Final Four per pujar de categoria. Si pot ser, perfecte. Si no, serà un tema més per treballar de cara a l’any que ve.

Us deixem un vídeo realitzat per VilaTV, on coneixereu a la resta dels components de Global Basket UAB: