La Fundació UAB

Els residents de Vila Universitària responen a l'enquesta anual de satisfacció

Residents de Vila Universitària
Dos terços es mostren satisfets amb l'experiència de viure al campus, segons l'enquesta anual, tot i que també fan propostes de millora: a la Vila la seva opinió hi compta molt.

01/10/2018

Com cada any, Vila Universitària ha fet arribar als seus residents una enquesta per valorar quina ha estat la seva experiència com a usuaris de la Vila al llarg del curs 2017-2018.
Gairebé un 72% de les persones que han contestat l'enquesta, que s’adreçava a tota la comunitat vilatana resident de grau, són noies entre 18 i 21 anys dels blocs B, C i D.
Un 68% dels/les residents qualifica com a bona o molt bona l’experiència de viure a la Vila i un 85% la recomanaria a amics i amigues. Es valoren com a principals avantatges la proximitat a les facultats i l’ambient universitari (62% en total), tot i que també destaquen la comoditat i l’entorn natural (26% en total).

D’altra banda, els preus i la sensació d’aïllament són els aspectes a ressaltar com a principals inconvenients (66%), seguits de la necessitat de millora de l’equipament dels habitatges, així com del fet de compartir habitació. La manca d'habitacions individuals, -la tipologia d'habitació més demandada-, destaca com a motiu per deixar de residir a la Vila, juntament amb el desig de ser més a prop dels centres urbans, a banda de qüestions relacionades amb la mobilitat internacional o la finalització dels estudis.

Equipaments, instal·lacions i serveis

Amb la intenció de fomentar la implicació dels residents s’ha inclòs en l’enquesta una pregunta concreta sobre nous equipaments amb el compromís de portar a terme l’opció més votada. La proposta de disposar d’un mirall de cos sencer als habitatges ha estat la seleccionada amb un 45% dels vots.

Quant a les instal·lacions comunes, ja siguin esportives -el camp de futbol i el de vòlei platja i les zones de ping-pong o bàsquet-, de treball com les sales d’estudi o de lleure com la piscina o la sala polivalent, els residents les qualifiquen de bones o molt bones en percentatges que van del 60 al 70%.

La figura del "delegat de bloc”, com a element de dinamització i de suport en la intermediació entre els residents i l’equip humà de Vila Universitària, és coneguda en un 80%, si bé en un 85% dels casos no s'ha sol·licitat la seva intervenció.

L’enquesta incorpora també qüestions sobre l’obtenció d’informació, el procés d’arribada a la Vila, l’estat d’entrega dels apartaments i la gestió de la convivència i de temes mediambientals, per tal de fer possible que, cada curs, l'equip de Vila Universitària engegui accions de millora amb l'objectiu d'incrementar la satisfacció dels seus residents.