La Fundació UAB

Els alumnes sènior d'anglès d'UAB Idiomes s'endinsen a l'escenari de la novel·la L'hospital dels pobres

Sortida Hospital Sant Pau

El 20 de maig, els alumnes van fer una visita guiada amb David Sanmiguel, expert en art modernista, per l’Hospital de Sant Pau. La sortida cultural va finalitzar amb una intervenció de l’autora Tània Juste Aranda, que situa part de la novel·la al conjunt modernista.

26/05/2022

UAB Idiomes Barcelona va organitzar, el passat divendres 20 de maig, una sortida cultural conjuntament amb la llibreria Bolibloc.

La sortida, dirigida als alumnes sènior d’anglès, va consistir en una visita literària pel conjunt modernista de l’Hospital de Sant Pau, de la mà de David Sanmiguel, professor d’art i arquitectura modernista.

Al final del recorregut, els 16 alumnes van poder conversar amb Tània Juste Aranda, autora de la novel·la “L’hospital dels pobres” (Columna, 2014), que va afegir el punt final explicant algunes curiositats d’aquest emblemàtic conjunt modernista. L’escriptora situa la novel·la històrica a la Barcelona del segle XIX, durant els temps de construcció de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau.

Aquest conjunt arquitectònic, inaugurat l’any 1930, és considerat l’edifici civil més rellevant del modernisme català, i des del 1997 és Patrimoni Mundial per la UNESCO. D’aquest recinte en forma part Casa Convalescència, edifici gestionat per la Fundació UAB i seu d’UAB Idiomes Barcelona.

Es tracta de la primera activitat cultural d’aquestes característiques organitzada per UAB Idiomes. Els alumnes sènior van sortir “molt satisfets” de la visita, i ja s’estan planificant més activitats per tal de complementar i enriquir l'experiència acadèmica a UAB Idiomes Barcelona.