La Fundació UAB

El vicerector d'Economia, Xavier Ramos, nou responsable de la Fundació UAB

Xavier Ramos

Xavier Ramos Morilla, catedràtic d’Economia Aplicada, assumeix l'encàrrec des de l’1 de setembre. El catedràtic Josep Vendrell, fins ara responsable de la Fundació UAB i vicerector d’Organització, ha causat baixa per motius personals.

06/09/2022

Aquest mes de setembre hi ha hagut canvis a l’Equip de Govern de la UAB i, Xavier Ramos Morilla, vicerector d’Economia, és el nou responsable de la política econòmica i organitzativa de la Fundació UAB.

El vicerector d’Economia ha assumit la funció de Josep Vendrell, fins ara al càrrec de la Corporació UAB a l’Equip de Govern i vicerector d’Organització de la UAB.

Xavier Ramos és catedràtic del Departament d’Economia Aplicada de la UAB. Va començar a fer docència i recerca a la universitat a finals dels anys noranta, després de doctorar-se a la Universitat d’Essex (Regne Unit).

La seva recerca se centra en els orígens i conseqüències de la desigualtat social i de la pobresa. Els seus projectes més recents estudien la desigualtat d’oportunitats i la transmissió intergeneracional d’avantatges socials.

En l’àmbit de la gestió, ha estat director dels estudis de postgrau en Economia Aplicada durant més d’una dècada i vicedegà d’Estudis de Postgrau de la Facultat d’Economia i Empresa entre el 2012 i el 2015.

Altres canvis de l'Equip de Govern de la UAB han estat el nomenament de la catedràtica d’Antropologia Física, Assumpció Malgosa, com a nova vicerectora de Recerca; i Carme Nogués, catedràtica de Biologia Cel·lular, com a nova vicerectora d’Organització.