La Fundació UAB

El Centre de Formació Professional FUAB, present als Matinals d'Innovació del hubb30

Maria Àngels Miralpeix, Directora del Centre de Formació Professional FUAB
Maria Àngels Miralpeix, Directora del Centre de Formació Professional de la Fundació UAB, va participar a la sessió de treball dels Matinals d'Innovació: Internacionalitzar l'empresa? Reptes formatius del hub30, promoguda per la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB, i que va reunir a representants de diverses organitzacions, empreses i institucions educatives per reflexionar sobre el rol de la Universitat en la formació continuada de les companyies del seu territori més proper.

19/12/2019

El passat 17 de desembre, la Comissió Universitat-Empresa del Consell Social de la UAB va promoure una sessió de treball en el marc dels Matinals d'Innovació del hubb30, dedicada a Internacionalitzar l'empresa? Reptes formatius, on dotze experts procedents de diverses organitzacions, empreses i centres d'ensenyament van participar aportant les seves opinons en el debat. Maria Àngels Miralpeix, Directora del Centre de Formació Professional de la Fundació UAB, va ser una de les representants convidades a la jornada, que es va celebrar a l'Edifici Eureka dels Campus de Bellaterra.

A mode de focus-group, els assistents van donar a conèixer les seves idees per reflexionar sobre el rol de la Universitat en la formació continuada de les empreses del seu territori més proper; en aquest cas, el corresponent a l'eix de desenvolupament de la B-30, que abarca 23 municipis amb més de 30.000 empreses, i una ocupació de gairebé 400.000 persones.

Es va abordar el paper de la Universitat des de tres enfocaments: el context d'internacionalització de les companyies i negocis, la formació com a solució i el paper de les universitats.

En aquest sentit, els participants van endinsar-se a tractar qüestions vinculades a com afronten les empreses la disponibilitat de talent necessari per competir als mercats exteriors, en quins perfils i grups professionals hi havia més urgència d'actualitzar les seves competències, quines polítiques de selecció i desenvolupament impulsaven els responsables de recursos humans de les organitzacions, o bé, si la formació continuada dels treballadors ocupats era una solució prou accessible i ràpida per donar resposta a les necessitats empresarials, entre altres aspectes.

Miralpeix va realitzar diverses aportacions explicant el cas del Cicle Formatiu en Comerç Internacional, que s'imparteix a l'Autònoma, i com es desenvolupa la relació amb les empreses amb les quals els estudiants realitzen les pràctiques, clarament enfocades cap a la internacionalització i exportació comercial. Gràcies a la formació oferida en aquest CFGS i a les pràctiques portades a terme, els estudiants assoleixen una inserció laboral del 90% i estan preparats amb competències transversals.

Fruit de les reflexions i conclusions d'aquest taller, en breu es publicarà un informe sobre els resultats obtinguts d'aquesta jornada.

Podeu veure fotografies d'aquesta sessió de treball, a l'enllaç.