La Fundació UAB

Congressos i Esdeveniments UAB Campus ofereix una sessió sobre reunions i trobades digitals

Matins UAB Campus, captura durat la sessió

La 4a edició dels Matins UAB Campus va comptar amb els testimonis de quatre membres de la comunitat universitària que van fer amb èxit reunions i trobades digitals o híbrides, i proveïdors de plataformes interactives per a la celebració de congressos i esdeveniments virtuals.

18/06/2021

El passat 17 de juny, Congressos i Esdeveniments UAB Campus va oferir als seus clients i partners una nova edició dels Matins UAB Campus sobre l’organització de trobades o reunions digitals.

Maria Espadalé, vicepresidenta executiva de la Fundació UAB, va obrir la sessió, i va agrair la tasca de l’equip comercialitzador d’espais de la UAB per adaptar-se i formar-se i seguir donant suport a la comunitat universitària en l’organització d’esdeveniments, “de gran valor” per a la Universitat.

La directora de Congressos i Esdeveniments UAB Campus, Maria Clarella, va actuar de moderadora i va llançar unes preguntes als assistents per adaptar la sessió a la seva experiència en l’organització de trobades digitals. A través d’un codi QR, els assistents van accedir a la plataforma SparkUp, encarregada de registrar, interpretar i mostrar les respostes a la pantalla en temps real.

Un 62% dels participants van afirmar haver organitzat una trobada digital en algun moment -la majoria amb Teams-, i molts van coincidir que els principals reptes eren escollir la millor plataforma i controlar els tempos. L’equip de Congressos i Esdeveniments, que ha estat analitzant l'activitat congressual de la comunitat universitària des de la pandèmia, va centrar els seus esforços a seguir oferint els seus serveis per a trobades virtuals o híbrides, un format que segons Clarella “es mantindrà”.

Nou entorn amb noves prestacions

La tècnica d’operacions de Congressos i Esdeveniments, Alexandra Garcia, va obrir un diàleg amb membres de la comunitat universitària que han organitzat esdeveniments i trobades virtuals amb l’assessorament de l’entitat.

Ona Tribó, responsable de comunicació i promoció del Parc de Recerca UAB, va explicar la seva experiència amb l’organització del concurs final del Programa Generació d’Idees, que premia iniciatives emprenedores del personal investigador i doctorand de la UAB. L’esdeveniment es va portar a terme el desembre de 2020 en format híbrid i “molt professionalitzat”: es va contractar a un proveïdor extern per a la realització tècnica, l’enregistrament i emissió en directe

L'investigador i responsable de projectes de la Fundació Salut i Envelliment UABSergi Blancafort va narrar el cas dels workshops organitzats en el marc del projecte europeu Aptitude sobre geriatria, que habitualment eren presencials. Els esdeveniments, que reunien a més de 200 professionals, “van superar les expectatives d’assistència” en format virtual. Es van portar a terme amb Zoom, fet que va permetre la traducció simultània de les ponències.

Neus Fitó, Cap de la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional de la UAB, va exposar els reptes de les Jornades d’Innovació Docent, celebrades a l’abril, i que consten de tres formats diferents: una entrega de premis, tallers i un acte institucional. Amb l’assessorament de Congressos i Esdeveniments UAB Campus, van combinar diverses plataformes, entre elles ITNube, per tal de facilitar el trànsit virtual dels assistents i garantir una bona experiència per a l’usuari.

La importància de la interacció i preparació prèvia

A continuació, Maria Clarella va donar pas a dos representants d’empreses que ofereixen diversos serveis i plataformes per a la realització d’esdeveniments online i híbrids.

Jonathan Ysaÿe, Area Manager Spain & Portugal d’SparkUp, va explicar que en casos com les videoconferències és important mantenir l’atenció dels assistents cada 10 minuts. “S’han de fer constants crides a l’acció”. A través de la seva plataforma, SparkUp ofereix diverses opcions d’interacció amb l’audiència com sondejos, quizz o enquestes per generar engagement i compartir la seva visió en temps real.

Pel que fa a ITNube, es tracta d’una plataforma integral que es pot configurar en funció de les necessitats de l’esdeveniment i combina serveis com l’administració d’inscripcions, la gestió de papers o comunicacions, o l’emissió de certificats. El seu representant, Jaume Boltà, va destacar com l’ús d’aquestes eines complementàries permeten un major abast en els esdeveniments, a més de l’opció de generar i consumir continguts en diferit.

Al final de l’acte, la cap d’operacions de Congressos i Esdeveniments UAB Campus, Meritxell Navarro, va recollir les preguntes dels assistents sobre l’organització de trobades digitals  -principalment relacionades amb aspectes tècnics o sobre el temps de preparació prèvia, que és mínim d’un mes.