La Fundació UAB

Colorida jornada cultural asiàtica a la Plaça Cívica, amb participació de 9 col·lectius

Estudiants asiàtics de la UAB enarbolen un drac daurat

El passat 15 de març, de 12 a 16h, la comunitat asiàtica de la UAB va omplir la plaça central d'exhibicions de música i ball tradicionals, degustacions de menjars típics i activitats diverses obertes a tothom, com ara de caligrafia xinesa i coreana, vestimenta o jocs.

23/03/2023

La Jornada Cultural Asiàtica anual va congregar 9 entitats i col·lectius vinculats a la universitat, que van participar amb l'organització de diverses activitats per mostrar la diversitat del continent asiàtic.

L'Associació d'Estudiants Xinesos de la UAB va dur a terme una mostra de vestimenta tradicional xinesa, típica de la dinastia Han, així com activitats d'escriptura de noms en cal·ligrafia xinesa i jocs tradicionals del seu país, com endevinalles, fanalets, Kongzhu, una espècie de io-io, o Jianzi, un joc amb plomes.

Així mateix, l'Associació va fer una exhibició de dansa tradicional xinesa i, tot seguit, l'Institut Confuci de Barcelona va oferir un taller obert a tothom de Dansa del Drac.

Els estudiants van ocupar estands de venda de menjar i beguda, com gyozas (crestes) o bubble tea (te de bombolles).

La fira també va incloure altres activitats com un K-Pop Random Play Dance, un ball al so d'un mix de cançons pop coreanes, a càrrec del Korean Club UAB, una mostra de ball tradicional persa i turca, una Kimono Experience de l'Oficina Sakura Network d'Estudis Japonesos, la primera oficina Sakura a una universitat espanyola, o un test de sèries tailandeses, entre moltes altres mostres de cultura asiàtica.