La Fundació UAB

Bona valoració dels estudis FUAB i alta inserció laboral entre els titulats/des

Estudiant essent entrevistada per una reclutadora durant el Workshop

La satisfacció dels estudis pels titulats i titulades de grau 2021-2022 és de 3,75 sobre 5, i pels de màsters oficials de 3,5 sobre 5. La xifra global d’inserció laboral 2020-2021 supera el 95%, i es manté des de 2018-2019.

28/03/2023

Per als titulats/des, el grau d’utilitat de la formació rebuda se situa en un 7 sobre 10.

La Fundació UAB ha elaborat l’enquesta anual als titulats i titulades de graus i màsters oficials del curs 2021-2022 sobre la inserció laboral i la satisfacció amb els estudis

Les enquestes s’han dut a terme entre novembre de 2022 i gener de 2023, de forma online i telefònicament i, l’entitat encarregada de portar-les a terme, D’EP Instituts, s’ha basat en el qüestionari elaborat per l’Agència de la Qualitat del Sistema Universitari (AQU).

Aspectes més ben valorats: Graus

En general, la satisfacció amb els estudis entre els titulats dels graus de l’Escola FUAB Formació del curs 2021-22 és d’un 3,75 sobre 5. Aquesta qualificació s’obté de la valoració dels graduats en Turisme, Direcció Hotelera, i Prevenció i Seguretat Integral.

Els aspectes més ben considerats pels titulats dels graus de l’Escola FUAB Formació han estat els plans d’estudis i el volum de treball (3,84 sobre 5), el campus virtual i la informació web (3,89 i 3,93 sobre 5), i les accions de mobilitat internacional (3,96 sobre 5), sobretot entre els titulats de Turisme i Direcció Hotelera

Puja la valoració de la informació web a Turisme (3,66 sobre 5), Direcció Hotelera (3,9 sobre 5) i Prevenció i Seguretat Integral (4,32 sobre 5)

Al conjunt dels graus, destaca la millora de la valoració del grau d’introducció de la perspectiva de gènere als estudis (del 43,3% al 61,8%) i la resposta a les queixes i suggeriments (53,5% al 64,6%) respecte al curs passat.

Destaca el cas dels titulats en Direcció Hotelera, ja que més del 80% repetiria la mateixa titulació.

Els titulats de Prevenció i Seguretat Integral són els que valoren més positivament els diversos ítems de valoració del Grau: prop d’un 85% recomanaria cursar aquests estudis i tots els participants tornarien a escollir la FUAB

Aspectes més ben valorats: Màsters oficials

La valoració global dels titulats dels 11 màsters oficials de l’Escola FUAB Formació del 2021-2022 és d’un 3,5 sobre 5. Els aspectes més ben considerats són el nivell acadèmic de les titulacions (4,2 sobre 5), la satisfacció amb el professorat (3,85 sobre 5), i les instal·lacions i recursos especialitzats (3,75 sobre 5).

Sobre la recomanació del màster oficial, més del 67% dels titulats durant el 2021-2022 repetiria els mateixos estudis, i un 86% escolliria de nou la FUAB.

La importància de l’impuls laboral

Un 63% dels titulats de grau va escollir aquests estudis per afinitat amb els seus gustos, i prop d’un 25% per les bones sortides laborals. Una qüestió important especialment pels titulats de Prevenció i Seguretat Integral i de Turisme.

Més d’un 72% dels graduats ha combinat feina amb estudis, especialment en els casos de Direcció Hotelera (77,3%) i Prevenció i Seguretat Integral (87,1%).

Des del curs 2018-2019 es manté un nivell molt alt d’inserció laboral entre els titulats: un 95,1% ha treballat o treballa.

Alt percentatge de titulats amb feina

Actualment, un 80% dels titulats està treballant. En general, la satisfacció amb el contingut de l’actual o darrera feina és de 7,5 sobre 10, i amb la feina en general un 7,2.

Més del 70% de les feines que tenen els titulats de l’Escola FUAB Formació requeria la titulació específica o ser titulat/da universitari, i la meitat dels titulats/es assenyala que ha treballat en feines relacionades amb els estudis cursats a la FUAB.

La universitat propicia l'ocupabilitat

Els estudiants han trobat 1 de cada 3 feines a través de pràctiques d’estudis o algun servei de la universitat (34,7%), especialment en els casos de Prevenció i Seguretat Integral, Turisme i Direcció Hotelera i FUAB Formació.

Després de titular-se, prop de la meitat dels antics alumnes va canviar de feina, i l’aspecte en el què més s’ha millorat és en la categoria professional (prop del 77%).

Bona valoració de la mobilitat internacional

En total, un 12,4% dels titulats/des el 2020-2021 ha tingut una experiència de mobilitat internacional durant els estudis de la FUAB, amb un grau de satisfacció molt elevat (9,2 sobre 10). En el cas de Turisme i Direcció Hotelera UAB, aquesta xifra augmenta al 95% dels ex alumnes.

Estudis de formació permanent

Des de la finalització dels estudis a FUAB Formació, un 40,6% dels titulats/des ha realitzat algun tipus de formació permanent. En concret, un 42,3% ha fet un màster o postgrau, i un 40,2% ha optat per un curs d’especialització.