La Fundació UAB

Alta participació i interès del personal de la Fundació UAB a la sessió informativa del 24 de març

Personal de la corporació assisteix a una sessió informativa

Els membres de la direcció i el personal de la FUAB van fer d'aquesta sessió informativa un acte dinàmic, caracteritzat per l'esforç envers la transparència i la comunicació interna. Es van tractar temes molt diversos, de passat, present i futur de la institució, essent la situació econòmica i les polítiques retributives dos dels aspectes més comentats en el torn de paraules.

27/03/2023

La sessió informativa, presentada per Maria Espadalé, vicepresidenta executiva de la FUAB, va engegar amb un resum ràpid sobre la Fundació: què és, a què es dedica i qui la dirigeix. Tot seguit, es van repassar els temes que han donat forma a l'activitat de la FUAB durant l'any 2022, com ara la integració de les escoles en l'Escola FUAB Formació, la negociació del conveni sobre Casa Convalescència amb Sant Pau, l'acord de teletreball, i la recuperació de l'activitat dels Programes Específics per a Estudiants Internacionals, Study Abroad, assolint nivells d'ocupació ja més propers als cursos pre-pandèmics.

Posteriorment, Jose Luis Albertos, director de l'Àrea d'Economia i de Patrimoni, va explicar breument l'evolució de la Fundació en els darrers deu anys, en què s'ha iniciat un procés de simplificació d'estructures de la Corporació UAB, que ha culminat amb l'establiment de l'Escola FUAB Formació enguany. Albertos va mostrar les xifres de la situació econòmica actual i la previsió de tancament de 2022. I ja en la senda del 2023, va afirmar que, tot i la previsió pressupostària negativa, es preveuen accions i avenços per a l’organització que ens permetin remuntar en els propers anys, malgrat els enormes increments dels costos de l'energia i de les compres i els eventuals imprevistos.

Un torn de preguntes intens i variat

El nombrós grup d'assistents va seguir amb molt d'interès les presentacions, iniciant el torn de preguntes arran de les xifres mostrades. Des del Comitè d'Empresa es va traslladar la preocupació del personal per saber si aquests resultats poden assegurar la continuïtat de l'activitat de l’organització i sobre qüestions relacionades amb les retribucions. Des de la direcció de la FUAB es va confirmar la solidesa de l'entitat i es va subratllar l'absència actual de riscos econòmics i la convicció d'una recuperació i impuls dels nivells d'activitat.

Altres preguntes de membres del personal es van centrar en Casa Convalescència, un punt important de l'any en curs, pel canvi considerable de l'import del lloguer i per la seva necessitat d'inversió en reformes. Així mateix, els assistents van demanar informació sobre temes com els cànons que s'abonen a la UAB i la importància d’informar millor sobre la identitat corporativa, -que ha canviat recentment per a les escoles-, i van abordar un tema destacat com la percepció de manca d'equiparació dels estudiants de la FUAB amb els de la UAB.

Projectes que estaran al centre durant el 2023

Per acabar la presentació, la vicepresidenta executiva va comentar els projectes que han de marcar la trajectòria del 2023. Un d’ells és la creació d’un sistema CRM (Customer Relationship Management o Gestor de Relacions amb el Client), juntament amb la UAB, una eina informàtica que permet gestionar la interacció del client amb l’empresa i administrar informació i contactes actuals i potencials. També es prepara la integració d’Alumni a la Fundació UAB, i l’establiment d’un sistema de queixes i suggeriments.

Respecte de l’àmbit docent, Maria Espadalé va destacar la posada en marxa de dos nous Cicles Formatius de Grau Superior, Comerç Internacional en anglès i Transport i Logística, i la revisió i l’impuls de l’oferta docent de Formació Contínua.

Aquest darrer punt va suscitar consultes per part de membres del personal, relacionades amb un possible augment dels preus d’aquests estudis, i amb els criteris sota els quals s’ampliarà l’oferta. Es va suggerir la creació d'un equip de treball i un pla estratègic transversal per a la Fundació, i no només per cada àmbit d’estudi.

Un cop tancada la part dels projectes en marxa, es va obrir un segon torn de preguntes, molt participatiu, que va fer traslladar a un altre dia l’exposició del segon punt de l’ordre del dia: la presentació del sistema de garantia interna de la qualitat de FUAB Formació.

Fins al final de la sessió, van sorgir comentaris i preguntes arran de les polítiques retributives, com ara l’elaboració de la graella de perfils professionals, en què s’està treballant juntament amb el Comitè d’Empresa per tal d’abordar l'adscripció d’un conveni col·lectiu; un altre tema va ser l’increment salarial establert en els pressupostos de l’Estat per al sector públic, del qual la FUAB forma part com a entitat creada per una universitat pública.