La Fundació UAB

Actua fent un voluntariat

Programa Acollida
Descobreix els programes de voluntariat universitari que ofereix la Fundació Autònoma Solidària i que són compatibles amb l’horari laboral.

30/09/2019

La Fundació Autònoma Solidària facilita i promou que la comunitat universitària passi per una experiència de voluntariat. Com a part d’aquesta comunitat el PAS també té l’opció de sumar-s’hi acompanyant a persones en situació de refugi o bé fent una activitat en un centre penitenciari o de justícia juvenil. Ambdues opcions són compatibles amb l’horari laboral.

El voluntariat universitari és la participació activa i voluntària de la comunitat universitària que acompanyen persones en risc d'exclusió social o que es troben en situacions de vida difícils, per contribuir a millorar-ne les condicions i obrir-los noves opcions de futur.

La FAS organitza diverses sessions informatives on es resolen dubtes i s’ofereix més informació sobre tots els programes de voluntariat universitari. Fes clic aquí per assistir-hi.

Programa Acollida

El Programa Acollida té l’objectiu de contribuir a la plena inclusió de les persones sol·licitants de protecció internacional oferint un acompanyament i donant-los suport.

El voluntariat pot consistir en un acompanyament social individualitzat i activitats de suport a l’aprenentatge de l’idioma. O bé la participació en accions de sensibilització i mobilització al campus de la UAB. La dedicació és d’un dia a la setmana durant 2 hores, al campus o a l’entorn proper i l’horari pot ser tan de matí com de tarda, depenent de la disponibilitat dels participants.

Feu clic aquí per a inscriure-us-hi o consultar més informació.

Programa Justícia

El voluntariat penitenciari contribueix a trencar l’aïllament i a afavorir la integració i la reinserció social de les persones privades de llibertat. Com a persona voluntària es participa en el desenvolupament d’activitats fisicoesportives, culturals i artístiques, acadèmiques i sociolaborals així com d’oci i desenvolupament personal orientades a persones internes a centres penitenciaris i a joves i menors a centres de justícia juvenil.

La dedicació és d’un matí o tarda a la setmana, de dilluns a dissabte, segons l’activitat.

Feu clic aquí per a inscriure-us-hi o consultar més informació.

La Marató de TV3

A més, de cara a finals d’any torna la Cursa de la UAB a benefici de La Marató de TV3, enguany sobre malalties minoritàries. Com cada any es requereix la participació dels voluntaris i voluntàries, imprescindibles, per tal que la jordana sigui tot un èxit. Properament es publicarà més informació a la seva pàgina web.

A les xarxes socials de la Fundació Autònoma Solidària podreu trobar vídeos on voluntaris i voluntàries expliquen les seves vivències.