MQD
Resolució de 25 de juny de 2009 del president de la Comissió Executiva d’Ajuts Universitaris, per la qual es resol la convocatòria d’ajuts per la finançament de projectes per a la millora de la qualitat docent de les universitats catalanes per a l’any 2009 (MQD) [ Veure resolució (PDF)]
Nom del projecte
|
Responsable del projecte
|
Centre
|
Durada
|
Ajut concedit
|
---|---|---|---|---|
Guia multimèdia per a la percepció i la transcripció de l'entonació del castellà i del català | Aguilar Cuevas, Lourdes | Facultat de Filosofia i Lletres |
Anual
|
6.500 €
|
Millora de la metodologia docent i de l'avaluació de l'aprenentatge a totes les assignatures específiques del Grau en Estudis Anglesos | Curell Gotor, Hortènsia | Facultat de Filosofia i Lletres |
Biennal
|
7.800 €
|
Model de pràcticum integrador (MPI) i noves titulacions (grau de pedagogia, grau d'educació social, màster de formació de personas adultas, màster de planificació i gestió de la formació i màster d'educació intercultural). |
Jariot García, Mercè | Facultat de Ciències de l'Educació |
Biennal
|
6.500 €
|
Sistema de base de dades per incrementar la qualitat de Aprenentatge en laboratoris (Database Enhanced Laboratory Teaching) | Junkin, Gary | Escola d'Enginyeria |
Anual
|
7.800 €
|
Atlas digital de Anatomía del perro | López Plana, Carlos | Facultat de Veterinària |
Anual
|
5.000 €
|
Espai Virtual d'Instruments d'Avaluació Psicològica (EVIAP): reforçant l'aprenentatge de l'estudiant. | Martínez González, Mari Carmen | Facultat de Psicologia |
Biennal
|
7.800 €
|
Authentic-Practual: Aprenentatge basat en casos-problema autèntics | Monereo Font, Carles | Facultat de Ciències de l'Educació |
Biennal
|
7.800 €
|
ABPbot: Disseny d'un portfoli integrat per a assignatures HW/SW en titulacions d'informàtica emprant una plataforma robòtica. | Oliver Malagelada, Joan | Escola d'Enginyeria |
Anual
|
7.800 €
|
Accessibility in the Classroom: Learning for All | Orero Clavero, Pilar | Facultat de Traducció i Interpretació |
Anual
|
8.000 €
|
Diccionari digitalitzat de la llengua estàndard oral. Materials per a l'autogestió de l'aprenentatge | Paloma Sanllehí, David | Facultat de Filosofia i Lletres |
Anual
|
6.500 €
|
L'avaluació per competències en les activitats d'aprenentatge del nou Grau en Estudis Clàssics | Puigvert Planagumà, Gemma | Facultat de Filosofia i Lletres |
Anual
|
7.800 €
|
Pla pilot per a l'establiment de les tecnologies de la comunicació al Màster Oficial d'Immunologia | Roura Mir, Carme | Facultat de Medicina |
Anual
|
6.500 €
|
Fons Documental digital per el treball en ECTS als Estudis de Publicitat i Relacion Públiques | Tena Parera, Daniel | Facultat de Ciències de la Comunicació |
Anual
|
6.500 €
|
Aula Matemàtica. Una plataforma per a millorar el rendiment i el coneixement de les matemàtiques. Adaptació de l'eina als nous graus de Espai Europeu d'Educació Superior. |
Torregrosa Arús, Joan | Facultat de Ciències |
Biennal
|
6.500 €
|
Creació d'una Plataforma de Feedback On-line per a la formació en interpretació de conferències | Arumí Ribas, Marta | Facultat de Traducció i Interpretació |
Anual
|
6.500 €
|
Resolució de 16 de maig de 2011 del president de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris, per la qual es resol la convocatòria d'ajuts per al finançament de projectes per millorar la qualitat docent a les universitats catalanes per a l'any 2010 (MQD). [Veure resolució (PDF) ]
Nom del projecte
|
Responsable
|
Centre
|
Durada
|
Més informació
|
---|---|---|---|---|
Orientació i tutoria en les pràctiques professionals. Protocols d'actuació i delimitació d'estàndards de qualitat. | Joaquín Gairín | Didàctica i organització escolar |
2 anys
|
|
V-learning: definició d'entorns virtuals i avatars docents aplicats a activitats grupals i de tutorització. Estudi del seu impacte en diferents metodologies d'aprenentatge cooperatiu. | Enric Martí | Llenguatges i sistemes informatics |
1 any
|
|
Desenvolupament de una aplicació web per a la integració dels coneixements teòrics en un entorn aplicat en Producció Animal | Sergio Calsamiglia | Producció animal |
2 anys
|
|
Ús del facebook per a fomentar l'aprenentatge participatiu | Josep Maria Castel | Farmacologia |
1 any
|
|
Marc de referència Competencial pel disseny dels programes de Formació Docent per al Professorat Universitari | Elena Valderrama | Didàctica i organització escolar |
2 anys
|
|
Desenvolupament de material didàctic en anglès per a la intergació de les competències lingüístiques i científiques en assignatures dels Graus d'Educació Infantil i Primària | Mariona Espinet | Didàctica |
2 anys
|
|
Creació de videotutorials en anglès per ensenyar a cercar informació. | M. Eulàlia Fuentes | Química orgànica |
1 any
|
|
Disseny 3D al servei de la millora de la qualitat docent en Cristal·lografia | Lluís Casas | Cristal·lografia i mineralogia |
2 anys
|
|
Between the lines: Comprehensive reading of literary texts in a foreign language. | Andrew Monnickendam | Filologia |
2 anys
|
|
Instauració de competències transversals i de coneixements bàsics en el grau de Psicologia i Psicopedagogia mitjançant diferents matèries | Montserrat Gomí | Psicologia |
2 anys
|
|
Aplicació per a la formació dels estudiants de Veterinària en les activitats d'inspecció als escorxadors | Artur Xavier Roig | Nutrició i bromatologia |
2 anys
|
|
Les Pràctiques externes en les titulacions de la UAB: Un espai per a la professionalització | Olga Paz | Història del Dret i de les Institucions |
2 anys
|
|
Avaluació formativa, metodologies actives i desenvolupament de competències professionals a la formació inicial del mestre d'educació infantil i d'educació física davant l'EEES. Anàlisi de les assignatures impartides pel professorat de la unitat d'educació corporal de la UAB | Lurdes Martínez | Educació física i esportiva |
2 anys
|
|
Introducció a l'Economia des de la transversalitat i l'especificitat: Elaboració i coordinació de material docent i d'avaluació a 7 graus de la UAB. | Anna Matas | Economia aplicada |
2 anys
|
|
EFECT (Expert Field Enviroment Collaborative Training) | Inna Kozlova | Didàctica de la llengua i la literatura |
2 anys
|
Convocatòria: Ajuts per la Millora de la Qualitat Docent 2011 (MQD)
TÍTOL: MARC DE REFERÈNCIA COMPETENCIAL PEL DISSENY DE PROGRAMES DE FORMACIÓ DOCENT PER AL PROFESSORAT UNIVERSITARI
Descripció del Projecte
El projecte té com a finalitat redissenyar els actuals plans de formació del professorat sobre la base d'un marc de referència competencial, que transformi la pràctica docent, faciliti l'adquisició de les competències a l'estudiant i agilitzi la planificació, la gestió i la coordinació de la docència.
Amb aquests projecte pretenem obtenir un model de referència que pugui servir de suport a la confecció dels plans de formació del professorat universitari i la identificació de les necessitats formatives. Una vegada establert el marc de referència competencial es definiran i implementaran plans de formació a cada universitat, d'acord amb el marc de referència establert i adequats a les característiques pròpies de cada institució.
Finalment, és farà la difusió dels resultats obtinguts per compartir sinergies amb les unitats de formació del professorat d'altres universitats.
També és necessari abordar l'avaluació dels programes de formació, com a eina per la seva millora, comprovar les repercussions de la seva aplicació i compartir i/o ampliar l'experiència a nivell estatal i europeu, per a garantir la seva adequació a la nova realitat universitària. Tot un seguit d'accions es duran a terme en un fase posterior a aquests projecte, ja que la durada d'un pla de formació docent és aproximadament de tres semestres i avaluar el seu impacte requereix com a mínim dos o tres semestres més, per tant la resta queda per a una fase posterior.
Hi participen totes les unitats del professorat de totes les universitats públiques catalanes, amb l'objectiu d'establir en marc referencial competencial del professorat universitari que permeti redissenyar plans de formació docent.
Per últim cal dir que totes les universitats catalanes participants en el projecte integren l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), unint els seus esforços en diferents àmbits . Destaca des de l'any 2002 l'organització del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) , basada en la formació i innovació docent de les universitats públiques catalanes.
Durada del projecte: des del 01/02/2011 fins al 31/12/2012
La Unitat IDES lidera aquest projecte
Investigador principal
Elena Valderrama Vallés
Delegada de la rectora per a l'Avaluació, l'Acreditació i la Innovació Docent.
Universitat à Universitat Autònoma de Barcelona
elena.valderrama@uab.cat