Continguts
Situació, entorn i anàlisi de projectes des de l'òptica de la producció:
- Introducció al context actual de producció.
- Contemplació dels elements que incideixen en la decisió de produir un guió. Consideració de les fortaleses o debilitats de les opcions triades. La producció com a potenciadora del treball de l'autor/a per aconseguir un bon guió i un desenvolupament complet del projecte. Altres eines importants com els laboratoris de guió, el treball de co-guió i la figura de l'script editor. Desenvolupament de la capacitat crítica del productor per analitzar el resultat final de l'obra. Contemplació dels elements que incideixen en la selecció d'un projecte a les diferents comissions de selecció de les televisions o dels festivals de cinema.
Procés de producció i coproducció:
- El procés de producció amb la producció executiva com a catalitzadora des de les primeres etapes de desenvolupament fins a la coordinació de postproducció, passant per l'elaboració de pressupostos i plans de finançament, pla de rodatge, contractació de l'equip i tresoreria, drets - música, arxiu, opcions sobre guió original i adapter-, el procés del càsting.
- Coproducció entre autonomies i coproduccions internacionals. Capacitat per aglutinar esforços creatius i financers. Consideració dels percentatges de participació. Contemplació de la cerca d'aliats: els mercats de coproducció. Anàlisi de laparició de les plataformes digitals al mercat audiovisual.
El finançament dels projectes audiovisuals:
Anàlisi dels sistemes tradicionals de finançament del cinema: ajuts a la cinematografia i fons públics, ICAA, ICEC, ICO, ICF, IBERMEDIA, EURIMAGES, televisions -coproducció i drets d'antena-, societats de capital risc, etc. Consideració de les noves formes de finançament del cinema tant a Espanya com a altres territoris. Consideració del funcionament del sistema de desgravacions fiscals (Tax Shelter) altres països (com per exemple Bèlgica) on el capital privat financi parcialment la seva cinematografia. Consideració de les Societats de Finançament de la Indústria Cinematogràfica i Audiovisual (SOFICA) a França. Contemplació de la creació i el funcionament d'una Agrupació d'Interès Econòmic (AIE). Contemplació de les plataformes i campanyes de micro mecenatge. Incentius fiscals.
El màrqueting en els projectes audiovisuals:
Contemplació de la millor estratègia de llançament del producte que es farà. Previsió del possible públic, dels millors circuits, festivals recorreguts a les diferents finestres d'explotació.
Estratègies empresarials i pràctiques en empreses:
- Consideració de la productora com una empresa i conseqüentment s'ha d'afirmar en un pla d'empresa que la col·loqui al seu lloc just de mercat. Creació de marca, posicionament, línies de negoci i centres de benefici, organigrama, el productor/a gerent i el productor/a gestor de projectes, la línia editorial i el film.
- L'alumnat desenvoluparà una pràctica professional amb algunes empreses del sector cinematogràfic col·laboradores amb el programa (productores, distribuïdores, festivals de cinema).
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Situació, entorn i anàlisi de projectes des de l'òptica de la producció |
9 ECTS |
Obligatòria |
Processos de producció i coproducció |
9 ECTS |
Obligatòria |
El finançament dels projectes audiovisuals |
6 ECTS |
Obligatòria |
El màrqueting en els projectes audiovisuals |
6 ECTS |
Obligatòria |
Estratègies Empresarials |
6 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques en Empreses |
12 ECTS |
Obligatòria |
Treball de fi de màster |
12 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
-KT01: Descriure les característiques principals d'una producció altament viable en el context del sector audiovisual i atractiva des de la perspectiva de l'audiència
-KT02: Identificar les pràctiques necessàries per ajustar-se a la normativa fiscal i sanitària i aconseguir recursos econòmics en el sistema d'ajuts públics a la producció audiovisual
-KT03: Definir els punts forts de la participació corporativa sectorial a l'àmbit de produccions audiovisuals
-KT04: Indicar els canals més eficaços per accedir a la comunicació amb l'organigrama d'una empresa d'exhibició
-KT05: Reconèixer les claus més eficaces per ajustar els criteris d'actuació subjectiva a la repercussió adequada de la cadena de producció i distribució
-KT06: identificar els principis de la formació empresarial en l'àmbit de la producció i la distribució
-KT07: Identificar els elements que determinen l'adaptabilitat potencial d'un guió
-ST01: Construir xarxes empresarials i institucionals
-ST02: Experimentar la capacitat analítica d'un projecte audiovisual
-ST03: Aplicar la formació humanista global i complexa de l'imaginari col·lectiu
-ST04: Examinar el dinamisme vital i la disponibilitat solidària en el treball en equip
-ST05: Examinar els diferents canals d'explotació d'una pel·lícula acabada
-ST06: Construir el model de control pressupostari de producció i distribució d'un text audiovisual
-ST07: Desenvolupar un possible pla de finançament de la producció i la distribució d'un text audiovisual
-CT01: Explicar els diversos processos que faciliten la bona coordinació i la cohesió en el treball en equip
-CT02: Avaluar la viabilitat del disseny d'un pla de màrqueting digital en un context professional real
-CT03: Analitzar els punts forts de la realització d'un text audiovisual a les diferents finestres de difusió
-CT04: Compilar el desglossament d'un guió en un pla de rodatge considerant el pressupost i la tresoreria
-CT05: Comparar els paràmetres legals de diferents països en tema de contractació en l'àmbit de la producció i distribució de productes audiovisuals
-CT06: Justificar les millors opcions de coproducció a l'àmbit cinematogràfic
CT07: Generar un pla de màrqueting viable i eficaç al mercat internacional
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Producció i Distribució Cinematogràfica