Continguts

El pla d'estudis del màster es divideix en cinc assignatures obligatòries i una assignatura corresponent al treball final de grau que capaciten a l'alumne de continguts, habilitats i competències per a comprendre i exercir diverses responsabilitats en l'àmbit de la direcció d'art de diversos sectors de la comunicació.

Les assignatures són:

A1. Planificació de la comunicació i la direcció d'art (6 cr). Té per objectiu situar a l'alumnat en un punt de partida comú, familiaritzant-lo amb els conceptes i les tècniques de la comunicació, la creativitat, l'estratègia, les tàctiques, els brífings, etc.
A2. Direcció d'art en publicitat (12 cr). Profunditza en l'àmbit publicitari, concretament en les habilitats i les responsabilitats de la figura del director d'art d'avui sorgit de la dupla amb el copy en l'equip creatiu. Mostra a l'alumnat les eines i presenta experiències, trajectòries i casos pràctics.
A3. Direcció d'art i branding (12 cr). Estableix el branding i la creació d'identitat visual com els elements sobre els quals pivota la conceptualització en l'àmbit de la creació visual. Mostra a l'alumnat les eines i presenta experiències, trajectòries i casos pràctics.
A4. Direcció d'art audiovisual (9 cr). Exposa el context del departament de la direcció d'art en l'estructura de la producció audiovisual mostrant els vincles amb la direcció de fotografia i el departament de disseny de producció. Mostra a l'alumnat les eines, els processos i presenta experiències, trajectòries i casos pràctics.
A5. Direcció d'art i fotografia (6 cr). Un dels àmbits on més influència té la direcció d'art i on més oblidada està de vegades és en la creació de les imatges. L'objectiu de l'assignatura és presentar el paper de la fotografia com a pilar de molts projectes creatius, endinsar-se en l'àmbit de la creació d'imatges a través de programari o intel·ligència artificial i dominar la llum per assolir els efectes necessaris per transmetre el que buscaun encàrrec específic.
A6. TFM. Projecte de direcció d'art (15 cr). Com a treball final de màster es presenta a l'alumne l'opció de triar entre dos encàrrecs professionals reals. Un brífing publicitari amb un alt volum de producció audiovisual i un encàrrec audiovisual amb una alta necessitat de desenvolupament de branding. L'alumne haurà de resoldre el projecte en grup.

Assignatura Crèdits Caràcter

Planificació de la Comunicació i la Direcció d'Art

6 ECTS

Obligatòria

Direcció d'Art en Publicitat

12 ECTS

Obligatòria

Direcció d'Art en Branding

12 ECTS

Obligatòria

Direcció d'Art Audiovisual

9 ECTS

Obligatòria

Dirección d'Art en Fotografia

6 ECTS

Obligatòria

TFM. Projecte de Direcció d'Art

15 ECTS

Obligatòria

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

-KT01: Identificar els conceptes bàsics vinculats a la comunicació.
-KT02: Distingir els elements, formes i processos de la creativitat en els àmbits publicitari i cinematogràfic.
-KT03: Distingir els elements tecnològics necessaris per a la creació de peces audiovisuals complexes.
-KT04: Identificar els processos, les estructures i les tècniques de la comunicació, el disseny, la publicitat i l'audiovisual.
-KT05: Identificar els principis i conceptes per a la projecció d'una marca o producte.

-ST01: Transmetre informació, idees i solucions de manera adequada a una audiència especialitzada o generalista respectant la diversitat lingüística, les realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
-ST02: Actuar amb compromís amb el rigor i la qualitat en l'exigència professional i amb respecte per la diversitat lingüística, les realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
-ST03: Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants d'un briefing o d'un encàrrec de producció gràfica o audiovisual per identificar-ne els actors més rellevants i crear discursos visuals.
-ST04: Crear missatges visuals i audiovisuals per als diferents suports i en els diferents formats que permeti l'evolució tecnològica dels sectors gràfic i audiovisual.
-ST05: Identificar necessitats de públics i audiències així com també les noves realitats de l'entorn que permetin conceptualitzar i traduir en imatges gràfiques i audiovisuals
-ST06: Interpretar les qüestions principals relacionades amb la societat de la informació que faciliten la creació de nous missatges i noves imatges, el seu funcionament i les diverses tendències associades.
-ST07: Operar en diferents entorns informàtics, digitals i d'AI associats a les múltiples disciplines de la comunicació.

-CT01: Aplicar els conceptes, els mètodes i les tècniques pròpies de la comunicació i la direcció d'art per formular i desenvolupar productes visuals i audiovisuals
-CT02: Implementar un guió audiovisual desplegant tots els elements propis de la direcció d'art.
-CT03: Implementar un concepte creatiu de branding o publicitari desenvolupant-me tot l'univers creatiu, gràfic i audiovisual associat.
-CT04: Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació i la direcció d'art associades a una organització (empresa, agència, productora audiovisual).
-CT05: Exercir les responsabilitats i la coordinació de la direcció d'art d'un projecte audiovisual (cinematogràfic, documental, etc.) i/o publicitari, la coordinació d'espais ambientació, escenografia i objectes, el vestuari i l'attrezzo i la il·luminació.
-CT06: Gestionar el pressupost i el calendari de treball d'un projecte de direcció d'art en els àmbits del disseny i el branding, la publicitat, la direcció artística i la fotografia cercant l'optimització dels recursos i del temps de desenvolupament dels projectes.

Títol que s'obté

Màster de Formació Permanent en Direcció d'Art i Comunicació

Vols rebre més informació?