Règim de permanència
El règim de permanència de la UAB estableix que pots formalitzar la teva matrícula amb dedicació a temps complet o a temps parcial.
- Si fas la matrícula a temps complet, t'hauràs de matricular dels crèdits següents:
- Si ets estudiant de nou accés, t’has de matricular de la totalitat dels crèdits que conformen el primer curs.
- Si ets estudiant de segon curs cal que et matriculis d’un mínim de 42 crèdits per curs acadèmic, i fins a un màxim de 78 crèdits.
- Si fas la matrícula a temps parcial, t'hauràs de matricular dels crèdits següents:
- Si ets estudiant de nou accés, t’has de matricular d’un mínim de 30 crèdits i d’un màxim de 42 crèdits.
- Si ets estudiant de segon curs cal que et matriculis d’un mínim de 30 crèdits per curs acadèmic, i podràs matricular-te d’un màxim de 42 crèdits.
Els estudiants de màster disposen de tres anys per completar els estudis de màster de 60 crèdits i de quatre anys si es matriculen de complements de formació. En el cas de màsters d'entre 90 i 120 crèdits, els estudiants amb dedicació a temps complet disposen de quatre anys per completar els estudis, i els de dedicació a temps parcial, d'un any addicional.
És indispensable matricular-se de les assignatures no superades de caràcter bàsic o obligatori si es volen incorporar matèries noves a la matrícula. Les assignatures de caràcter optatiu es poden substituir per altres assignatures optatives.
Els estudiants de màster tenen dret a formalitzar quatre matrícules per superar una assignatura, tenint en compte que tant la qualificació de no presentat o no avaluable com la de suspens impliquen exhaurir els drets inherents a la matrícula d'aquella assignatura.
Alumnes amb discapacitat o en situacions excepcionals
La UAB ha de promoure l'adequació efectiva d'aquesta normativa de permanència a les necessitats dels estudiants amb discapacitat, mitjançant la valoració del cas concret i l'adopció de les mesures específiques adequades.
Reclamacions derivades de l'aplicació d'aquesta normativa
Les reclamacions derivades de l'aplicació d'aquesta normativa les resol en primera instància el degà o degana, o el director o directora de centre.
Les resolucions del degà o degana, o del director o directora, es poden recórrer davant del rector o rectora, que les resol a proposta del Consell Social, després de valorar les circumstàncies al·legades i l'informe del centre docent.
Les resolucions del rector o rectora esgoten la via administrativa i poden ser recorregudes davant la jurisdicció contenciosa administrativa.