Grau en Comunicació de les Organitzacions

Coneixements

 

  • Descriure els conceptes teòrics de la comunicació corporativa i com els seus processos i tècniques estan influïts pel context econòmic, polític, social i cultural.
  • Definir l’impacte i els reptes de la comunicació persuasiva en la societat i la cultura contemporànies.
  • Descriure les teories, els processos i les tècniques de construcció dels missatges i els discursos en l’àmbit de la comunicació de les organitzacions.
  • Identificar els recursos expressius i narratius (textuals, gràfics i audiovisuals) que intervenen en l’elaboració dels missatges generats per les organitzacions.
  • Reconèixer l’estructura i les funcions del context tecnològic i la seva influència en els processos d’elaboració dels missatges de les organitzacions.
  • Distingir els processos i les estratègies que intervenen en el disseny dels plans de comunicació de les organitzacions.
  • Identificar les tècniques i eines idònies per crear estratègies comunicatives que garanteixin el diàleg entre les organitzacions i els seus públics.
  • Reconèixer els models i els fonaments teòrics de la gestió empresarial aplicables a la comunicació de les organitzacions.

Habilitats

  • Aplicar els fonaments teòrics, estructurals i històrics de la comunicació social en el plantejament estratègic de la comunicació de les organitzacions.
  • Integrar els principals coneixements sobre sociologia, economia, dret i psicologia en el plantejament estratègic de la comunicació de les organitzacions.
  • Utilitzar els processos i les tècniques creatives en la planificació i l’execució de projectes de comunicació corporativa en els diferents mitjans i suports.
  • Integrar els aspectes formals i estètics dels missatges escrits, gràfics, sonors i audiovisuals en els mitjans propis de les organitzacions.
  • Adaptar els missatges generats per les organitzacions al llenguatge dels mitjans de comunicació.
  • Integrar les teories de la gestió empresarial en la planificació estratègica de la comunicació de les organitzacions.
  • Incorporar les especificitats de la comunicació interna, externa i de crisi en l’elaboració dels plans estratègics de comunicació de les organitzacions.
  • Expressar-se amb correcció, claredat i eficàcia comunicativa tant en castellà com en català, de manera oral i escrita, evitant usos sexistes i discriminatoris del llenguatge.

Competències

  • Aplicar les principals teories de la disciplina, els seus camps, les elaboracions conceptuals, els marcs i enfocaments teòrics que fonamenten el coneixement de la comunicació corporativa i els seus diferents àmbits i subàrees, així com el seu valor per a la pràctica professional mitjançant casos concrets.
  • Aplicar les metodologies de recerca específiques de la comunicació de les organitzacions per al plantejament d’hipòtesis, la verificació i la validació d’idees i conceptes, i la interpretació de dades.
  • Actuar en l’àmbit professional amb responsabilitat ètica i respectant els drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics, tot això d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible i els objectius de la responsabilitat social corporativa.
  • Determinar les desigualtats per raó de sexe o gènere en el camp de la comunicació de les organitzacions per tal de neutralitzar-les en l’acompliment professional.
  • Treballar de manera autònoma i col·laborativa en el desenvolupament de propostes i projectes en l’àmbit professional de la comunicació corporativa.
  • Desenvolupar els valors del treball en equip i el tracte social durant el procés d’ideació, realització i execució de propostes comunicatives de les organitzacions.
  • Actuar amb iniciativa, proactivitat i capacitat d’adaptació davant dels nous reptes comunicatius en l’àmbit de les organitzacions.
  • Idear propostes comunicatives creatives i innovadores que responguin a les necessitats i les demandes socials.