Perfil d'ingrés
Va dirigit a persones amb un coneixement de francès de nivell B2 o superior que vulguin adquirir una diversitat de coneixements teòrics i aplicats sobre la llengua francesa, el seu context històric, literari i cultural, i molt especialment les tècniques per ensenyar-lo en diferents nivells educatius. L'estudiant ha de disposar d’un títol de grau o llicenciatura a l'àmbit d’Estudis Francesos, Traducció, Llengua i Literatura, Humanitats, Educació, Pedagogia, Psicologia.
Competències bàsiques
-
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
-
Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi
-
Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
-
Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
-
Que els estudiants posseeixin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom
Competències específiques
-
Aplicar la formació lingüística en francès llengua estrangera a l’anàlisi de les produccions dels estudiants de francès com a llengua estrangera.
-
Analitzar les dimensions socials, culturals i lingüístiques de diferents situacions de formació amb vista al domini del francès, incloent-hi situacions que exigeixin la intermediació, la mediació entre llengües i/o la gestió del plurilingüisme i la multiculturalitat.
-
Dissenyar una programació i desenvolupar seqüències o unitats didàctiques.
-
Seleccionar i explotar recursos de formació existents amb l'objectiu de planificar i dur a terme activitats docents i adaptar i produir recursos de formació, en diferents suports (escrits, àudio, multimèdia) utilitzables en les pràctiques docents i formatives de Francès Llengua Estrangera.
-
Concebre i desenvolupar sessions de formació en Francès Llengua Estrangera i diversitat lingüística a partir de documents "autèntics".
-
Dissenyar, aplicar i explotar diversos tipus d'avaluació (formativa, sumativa, etc.) en Francès Llengua Estrangera i diversitat lingüística.
-
Dissenyar i elaborar una investigació sobre una problemàtica vinculada a la formació en Francès Llengua Estrangera i diversitat lingüística.
-
Examinar les produccions culturals i literàries en llengua francesa.
-
Aplicar la formación lingüística en Francès Llengua Estrangera i Diversitat lingüística a realitats caracteritzades pel plurilingüisme i la necessitat de intercomprension
Competències transversals
- Treballar individualment i en equip sent capaç d’analitzar, interpretar i sintetitzar les dades i la informació generades.
- Organitzar i planificar els continguts d’un treball de recerca (article, monografia) i/o d’una exposició oral (classe, comunicació, conferència).
- Analitzar críticament una problemàtica científica determinada partint de fonts històriques i culturals.
- Valorar la qualitat, l’autoexigència, el rigor, la responsabilitat i el compromís social, tant en la formació com en el treball científic i divulgatiu.
- Desenvolupar la capacitat d'avaluar desigualtats per raò de sexe i gènere, per dissenyar solucions.