Pla d'estudis Màster Oficial - Arxivística i Governança de la Informació
Coneixements
- Explicar l’evolució de la ciència arxivística i dels seus conceptes i fonaments.
- Identificar els contextos de producció, documentació, dades i informació.
- Enumerar la legislació, la normativa i els estàndards de gestió de documents i arxius.
- Definir les característiques i les metodologies de gestió de documents, informació i dades.
Habilitats
- Determinar l’autenticitat dels documents a partir de la diplomàtica i les seves eines.
- Analitzar les característiques d’aplicacions informàtiques per a la gestió de documents i arxius.
- Aplicar tècniques i eines de gestió, preservació, organització i explotació de documents, dades i informació.
- Analitzar les condicions de preservació de cada tipus de suport documental.
- Crear processos i instruments de gestió documental.
- Usar tècniques per a la governança de dades.
- Usar estàndards, requisits arxivístics i aspectes tecnològics de la preservació digital.
- Usar metodologies i tècniques d’investigació en arxivística i governança de la informació.
- Planificar els entorns i les actuacions de gestió en serveis i projectes d’arxiu.
Competències
- Dissenyar i implantar sistemes de gestió per processos en centres d’arxius.
- Avaluar l’estructura, el funcionament, les necessitats i els requisits documentals d’organitzacions públiques i privades.
- Dissenyar fluxos d’informació i sistemes de gestió documental.
- Dissenyar plans i desenvolupar accions de dinamització cultural i difusió dels serveis d’arxiu i dels seus fons documentals.
- Actuar en l’àmbit de l’arxivística avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere i demostrant compromís ètic i social.
- Treballar en equips i amb equips de forma interdisciplinària en el context de les organitzacions i els centres d’arxiu.
- Comunicar conclusions i coneixements avançats a públics especialitzats i no especialitzats de forma clara i sense ambigüitats.
- Raonar críticament sobre les teories arxivístiques i la seva aplicació a la pràctica professional.
- Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions.
- Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions.