Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura

Formació avançada en investigació per entendre i interpretar el paper clau de la comunicació i la cultura a les societats contemporànies, marcades per la digitalització i la globalització

Informació general

  • Màster Universitari UAB
  • Crèdits: 60 ECTS
  • Inici de curs 09/10/2024
    Fi de curs 25/07/2025
  • Inici de la preinscripció 01/02/2024
    Veure el calendari
  • Places: 30 places
  • Preu: 27,67€ per crèdit (estudiants UE o residents). Curs 2024-2025.
    75€ per crèdit (estudiants no UE no residents). Curs 2024-2025.

  • Idioma: Català (10%), Castellà (80%) i Anglès (10%)
  • Modalitat: Presencial

  • Centre docent: Facultat de Ciències de la Comunicació

El Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura aporta un ampli i sòlid coneixement teòric i metodològic per analitzar i comprendre de forma crítica els principals problemes derivats de la interacció entre comunicació, societat i cultura, des d’una perspectiva culturalista i humanista. 

S’adreça fonamentalment a persones interessades en la recerca i la docència en l’àmbit dels estudis de Comunicació i Cultura. 

També té una orientació professional per a les persones que volen més formació  en coneixements i competències en el camp del periodisme, dels mitjans i les noves formes de comunicació en un context de transformació accelerada

Compta amb un claustre de professorat especialitzat, amb àmplia experiència acadèmica, periodística i de gestió cultural i política en l’àmbit de la comunicació i la cultura, que manté relació directa amb l’alumnat.

Des que es va posar en marxa, el curs 2012-2013, el màster compta amb una presència molt equilibrada d’alumnat de procedència diversa, cosa que resulta molt enriquidora: alumnat format a la pròpia UAB o a altres universitats de l’àmbit català, alumnat procedent d’universitats espanyoles, i també una presència significativa d’alumnat internacional, sobretot d’Amèrica Llatina i Europa, però també d’alguns països asiàtics.

Sortides professionals

Aquests estudis universitaris de màster capaciten per a l'ingrés en els Estudis de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura i, per tant, per a l'inici de la carrera acadèmica en l'àmbit dels estudis de Comunicació. Així mateix, formen també a professionals competents per dissenyar i dirigir projectes d'investigació innovadors en el camp de la comunicació o en el de les polítiques culturals en el sentit més ampli. Finalment, s'ofereixen a aquells que volen seguir una carrera professional en l'exercici de l'ofici periodístic un complement de formació que els capacita per a l'abordatge d'un periodisme complex i de qualitat, amb vocació explicativa de les diverses crisis i transformacions de la societat. En definitiva:

Aquests estudis universitaris de màster capaciten per a l'ingrés en els Estudis de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura  i, per tant, per a l'inici de la carrera acadèmica en l'àmbit dels estudis de Comunicació. Així mateix, formen també a professionals competents per dissenyar i dirigir projectes d'investigació innovadors en el camp de la comunicació o en el de les polítiques culturals en el sentit més ampli. Finalment, s'ofereixen a aquells que volen seguir una carrera professional en l'exercici de l'ofici periodístic un complement de formació que els capacita per a l'abordatge d'un periodisme complex i de qualitat, amb vocació explicativa de les diverses crisis i transformacions de la societat. En definitiva:

  • Professionals de l'àmbit acadèmic, tant en instàncies universitàries com de l'educació secundària o de la formació continuada, àmbits en creixement constant aquests anys i amb una demanda real de bons professionals.
     
  • Professionals de la gestió política o estructural de la comunicació i de la cultura, tant per a institucions públiques com privades, associacions, cooperatives i altres tipus de col·lectivitats, aquest és un sector que ha experimentat amb el creixement exponencial de les xarxes socials i les narratives digitals una transformació que demanda de professionals crítics, sòlidament formats, amb capacitat per a analitzar i comprendre les necessitats de comunicació dels actors socials i, arribat el cas, satisfer-les.
     
  • Professionals del periodisme l'àmbit d'interès sigui la pràctica de l'ofici en un escenari de transformació dels sistemes de comunicació.

Testimonis

Universitat coordinadora:

Universitat Autònoma de Barcelona

Institucions participants:

El màster participa en la xarxa RIBERDOC, formada per les universitats següents: Universidad Javeriana de Bogotá (Colombia), Universidad Iberoamericana de México (México), ITESO (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Occidente) de Guadalajara (México), i la Universidad de Lima (Perú).

Qualitat

Segell d'AQU Catalunya del Màster Oficial - Mitjans, Comunicació i Cultura Accedir a l'apartat de El màster en xifres

Més informació