Informació general
- Màster Universitari UAB
- Crèdits: 60 ECTS
- Inici de curs 18/10/2024
-
Inici de la preinscripció 11/03/2024
Veure el calendari - Estat de la preinscripció: Tancada
- Places: 40 places
-
Preu: 27,67€ per crèdit (estudiants UE o residents). Curs 2024-2025.
66€ per crèdit (estudiants no UE no residents). Curs 2024-2025. - Idioma: Català (50%) i Castellà (50%)
- Modalitat: No presencial o Virtual
-
Centre docent:
Facultat de Ciències de l'Educació
Saps que l’exercici de la direcció en centres educatius té unes particularitats diferents a les tasques docents, fet que explica i justifica que es parli de la necessitat d’una formació específica per aquesta activitat?
T’oferim una proposta formativa estretament relacionada a les exigències de l’entorn propiciant un lideratge transformador que actuï com a motor per aconseguir centres educatius que funcionin com autèntiques comunitats que aprenen.
La proposta del màster universitari està homologada per l’exercici de la funció directiva i compleix amb els requisits d’accés corresponents.
L’equip de docents del màster el conformen professionals vinculats al mon educatiu, doctores i doctors membres de reconeguts equips de recerca en investigació educativa, inspectors i inspectores amb una àmplia i contrastada trajectòria, professors i professores amb una dilatada experiència en la gestió d’institucions educatives.
El perfil de l’estudiant del màster són professionals, diplomats, graduats o llicenciats, vinculats a l’àmbit de l’educació (tant formal com no formal) que vulguin dedicar-se a la gestió i l’organització d’institucions educatives.
Sortides professionals
El màster en Direcció de Centres per a la Innovació Educativa de la UAB pretén capacitar professionals especialistes en organització, direcció i gestió de centres i institucions relacionades amb la formació.Te una continuïtat acadèmica en el Màster de Recerca en Educació (en l’itinerari de Desenvolupament i Gestió de les Organitzacions per el Canvi) que aprofundeix en matèries i metodologia d’investigació sobre la temàtica i també en els estudis de Doctorat, on s’ofereix una línia d’investigació sobre organització i direcció de centres educatius.
La proposta del màster oficial es considera homologable per a l’exercici de la funció directiva per a les administracions educatives competents. Concretament en el cas de Catalunya compleix amb els requisits d’accés regulats per l’article 27.2 del decret 155/2010 de 2 de novembre.
La formació del màster proporciona també formació idònia per a directius d’altres organitzacions educatives com o poden ser les implicades en institucions d’educació no formal (centres de formació ocupacional, centres juvenils, centres de lleure, centres de menors, etc.) o altres vinculades també a l’educació social (centres de animació sòcio-cultural, centres orientats a la educació social en el àmbit familiar i de persones adultes, institucions de tercera edat, etc.), sempre i quan gestionin programes de desenvolupament personal i social.
En síntesis les competències adquirides pels estudiants en aquest màster obren les portes d'accés a altres ocupacions vinculades amb:
- La direcció d’escoles i instituts
- La direcció d’entitats educatives
- La gestió d'institucions de l'àmbit de la cultura i el lleure (museus, biblioteques, associacions culturals ...)
- La programació i organització d'activitats en institucions socieducatives
- L’organització i gestió de departaments de formació en empreses i organitzacions socieducatives
- La planificació i desenvolupament de plans de formació en les organitzacions i empreses
- L’assessorament a administracions públiques, organitzacions i empreses en tots aquells àmbits vinculats a l'organització i la gestió
- L'assessorament a centres educatius, culturals i de lleure per a la resolució de problemes vinculats a la seva organització