Les empreses del Parc de Recerca UAB actuen contra la COVID-19

TAO-Control de Devicare

Diferents empreses de la xarxa del Parc de Recerca UAB han impulsat iniciatives davant la situació de crisi sanitària. Devicare ofereix un dels seus serveis gratuïtament i Paperdrop Diagnostics vol contribuir a trobar un test diagnòstic.

02/04/2020

L'empresa Devicare, ubicada al Parc de Recerca UAB, està oferint gratuïtament un test de mesura de la coagulació sanguínia als pacients amb Sintrom. Mentre duri el confinament domiciliari, Devicare posarà a disposició de les persones que estan sota tractament anticoagulant el servei TAO-Control. Aquest servei permet que els pacients puguin mesurar-se el nivell de coagulació de la sang des del domicili i ajustar la dosi de la medicació.

Paperdrop Diagnostics, spin-off de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) i de l’Institut Català de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), també amb seu al Parc de Recerca UAB, es dedica a desenvolupar dispositius i tests diagnòstics ràpids, econòmics i fiables. Recentment Paperdrop Diagnostics ha obtingut un test per a l’ictus isquèmic. Ara anuncien que volen aprofitar el coneixement adquirit per dedicar-se al desenvolupament de nous tests per a la detecció del SARS-CoV-2.

Per la seva part, Applied Nanoparticles, spin-off de l’ICN2, de la UAB i de l’ICREA, ha optat per una iniciativa per fer més entretingut el confinament. Juntament amb el Centre de Ciència i Tecnologia Nanoescalar, i en el marc del projecte europeu BIP-CO, han creat uns materials per entretenir i alhora informar i educar els nens sobre la pandèmia vírica i el món de la nanotecnologia. Els quaderns Nanocolorear en tiempos de Coronavirus, que es poden descarregar gratuïtament, inclouen diferents materials per pintar, dibuixar, observar i aprendre més coses sobre el coronavirus i la nanotecnologia.