Èxit de la primera edició del TEDxUABarcelona

Participants del TEDxUABarcelona

L’auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB va acollir, el dijous 31 de març passat, el primer esdeveniment TEDx que organitza la UAB. Nou membres de la comunitat universitària van participar en l’esdeveniment TEDxUABarcelona amb xerrades sota el lema "Pensament Innovador" en un acte conduït per l’emprenedor i alumni de la UAB Víctor Puig.

01/04/2022

Nou ponents amb vinculació a la comunitat universitària han participat en l’esdeveniment TEDxUABarcelona, amb xerrades de diferents àmbits aquest dijous, 31 de març, a l’auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB. L’acte ha estat obert pel vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB, Armand Sánchez, i conduït per l’exalumne de la UAB i emprenedor Víctor Puig, director general i fundador de l’agència de comunicació i màrqueting digital Zinkdo.

Va iniciar les xerrades l’investigador ICREA i professor del Departament de Filosofia de la UAB Jordi Vallverdú, tot plantejant els aspectes més inquietants del Deep Learning i el creixent protagonisme dels algoritmes en la presa de decisions. L’exalumna de la UAB Patricia San Mateo, juntament amb Lila Arsuaga, cofundadores de l’empresa Oudoca, van presentar el joc educatiu “Bienvenida a la vida cíclica”, per fer pedagogia de la menstruació. Tot seguit, Andrea Doreste Soler, alumni de la UAB i fundadora de l’ONG Nukoko, va explicar des de la seva experiència a Ghana, com es pot evitar promoure els patrons del colonialisme en els projectes de cooperació. Elena Jacas Egea, tecnòloga d’aliments, i el professor de l’Àrea de Tecnologia dels Aliments de la UAB Eduard Grau Noguer, van donar a conèixer la importància de detectar fake news en l’àmbit de l’alimentació i l’eina que han desenvolupat per reconèixer-les amb l’ajut de la intel·ligència artificial.

En la seva xerrada, Neus Gual Tarrada, alumni de la UAB i metgessa geriatra, va plantejar les claus per escollir el camí cap a un envelliment saludable, destacant el paper clau de l’activitat física, l’alimentació saludable i les relacions interpersonals. Carles Flaquer Sànchez, alumni de la UAB i coordinador del Museu de Ciències Naturals de Granollers, va desvetllar el secret de l’èxit de l’equip de recerca del museu: tenir sempre a l’abast un futbolí per establir una relació entre les persones molt més enllà de l’estrictament professional. Tomàs Lóbez Pérez, alumni i professor de l’escola EINA, adscrita a la UAB, i fundador de Nixi for children, va explicar com la pèrdua per càncer d’un amic de la infància el va portar a desenvolupar un disseny innovador basat en realitat virtual per reduir l’ansietat preoperatòria en els infants, que ja s’aplica en desenes d’hospitals. Karma Peiró Rubio, alumni de la UAB i periodista, va donar un missatge d’esperança sobre com la tecnologia basada en la intel·ligència artificial, tot i les discriminacions de gènere, raça, edat o condició social que provoquen, pot ajudar-nos a millorar com a humans gràcies a iniciatives, moltes d’elles liderades per dones tecnològiques, que detecten aquestes discriminacions.

La darrera presentació del TEDxUABarcelona va ser a càrrec de Joaquim Vives Armengol, investigador del Banc de Sang i Teixits i professor de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona – Formació (fUABf), qui va explicar la importància de la donació de teixits per al desenvolupament de teràpies avançades i tractaments terapèutics innovadors.

La vicerectora de Comunicació i Cultura de la UAB, Virginia Luzón, va tancar la sessió tot agraint la participació a tots els ponents per fer possible “la divulgació de la ciència” a la societat.

TED és una comunitat internacional dedicada a difondre idees, normalment en format de xerrades breus i divulgatives, sobre diferents temes. Seguint l’esperit TED de difondre idees que mereixen la pena s’organitza el programa d’esdeveniments locals autoorganitzats TEDx.

L'esdeveniment TEDxUABarcelona ha estat organitzat per la UAB, el Parc de Recerca UAB, els UAB Open Labs, les Comunitats Orientades a Reptes Estratègics CORES de la UAB i Alumni UAB.

Més informació: