El Parc de Recerca UAB enforteix amb l'IED les eines de foment de la innovació

Membres de l'equip del Parc de Recerca UAB han treballat amb l'Institut Europeu di Design metodologies de Design Thinking, co-creació i System Thinking.

18/12/2018

Amb l'objectiu de reforçar i actualitzar les activitats pròpies de desenvolupament i gestió de projectes innovadors i foment de l'emprenedoria, membres de l'equip de Gerència i de les unitats d'Emprenedoria i de Projectes d'Innovació del Parc de Recerca UAB han treballat amb l'Institut Europeu di Design metodologies de Design Thinking, co-creació i System Thinking.

El Design Thinking s'ha convertit en una disciplina molt útil per a fomentar la innovació en les organitzacions, detectar necessitats, crear reptes i, finalment, trobar solucions. La co-creació col·loca els equips de disseny multidisciplinaris i els usuaris al centre del procés d'innovació, no només assegurant que els productes i els serveis estan dissenyats per a ells sinó, també, amb ells.

El System Thinking, o pensament sistèmic, és un enfocament holístic d'anàlisi que tracta la manera en què les parts constituents d'un sistema s'interrelacionen, i de com funciona aquest sistema al llarg del temps en contextos més amplis.

Incorporar aquests nous marcs mentals en les dinàmiques de treball, juntament amb les seves eines facilitadores de visualització de contextos i desenvolupament de serveis, en un camí dirigit sempre en comunicació constant amb els usuaris i agents innovadors, és un dels objectius que es planteja el Parc de Recerca UAB.