El Parc de Recerca UAB acull a representants de 16 universitats i centres de recerca europeus en el marc del projecte IBISBA 1.0

ibisba_pruab
El projecte IBISBA 1.0 ha reunit els dies 21, 22 i 23 de novembre al Parc de Recerca UAB representants de les setze universitats i centres de recerca participants al programa per analitzar les accions en curs i definir noves estratègies de futur.

26/11/2018

Representants de les setze universitats i centres de recerca europeus que formen part del programa IBISBA 1.0 s’han reunit durant tres dies al Parc de Recerca UAB per debatre sobre les estratègies de futur que haurà d’adoptar la proposta i valorar les accions empreses fins a l’actualitat.

El projecte IBISBA 1.0 (Industrial Biotechnology Innovation and Synthetic Biology Accelerator 1.0), finançat a través del programa Horizon 2020, reuneix infraestructures punteres en biotecnologia industrial d’universitats i centres de recerca de nou estats membres de la UE amb la voluntat de crear una xarxa europea per posar-les a disposició d’investigadors i empreses d’arreu. L’objectiu és que es desenvolupin projectes innovadors que augmentin l'eficiència, competitivitat i sostenibilitat dels bioprocessos i, alhora, promoure la transició cap a la bioeconomia.

A més de la Universitat Autònoma de Barcelona, formen part del projecte IBISBA 1.0 el Centre d'Investigacions Biològiques (CIB) i el Centre Nacional de Biotecnologia (CNB) del Consejo Superior de Investigacions Científicas (CSIC); l'Institut National de Recerca Agronòmica (INRA, coordinadors del projecte), l'Institut Nacional de Ciències Aplicades de Toulouse (INSA), la Universitat de Nantes i el Comissariat d'Energia Atòmica i Energies Alternatives (CEA) i l'INRA Transfert S.A, de França; l'Institut Flamenc d'Investigació Tecnològica (VITO), de Bèlgica; Fraunhofer-Gesellschaft i les empreses Knime.Com i Lifeglimmer, d'Alemanya; el Centre d'Investigació Tècnica de Finlàndia (VTT), el Consell Nacional de la Recerca (CNR), d'Itàlia; la Universitat Tècnica Nacional d'Atenes, de Grècia; la Universitat de Manchester, del Regne Unit, i la Universitat de Wageningen, dels Països Baixos.