Uns 300 alumnes i titulats es reuneixen amb empreses del sector al 24è Workshop

Workshop 2022

L’Escola va celebrar ahir presencialment el Workshop: Trobada Universitat-Empresa a l’Hotel Exe Campus, on més de 50 empreses i cadenes hoteleres van oferir les seves oportunitats de pràctiques i laborals als estudiants i exestudiants de grau, màster i postgrau.

18/02/2022

Es tracta d’un esdeveniment anual organitzat per l’Escola i la Unitat de Pràctiques i Borsa de Treball, que propicia i facilita la trobada entre el sector empresarial i la universitat, i és una oportunitat perquè titulats i futurs professionals puguin establir i desenvolupar contactes adreçats a la inserció al món laboral.

A la trobada hi van assistir uns 300 alumnes i titulats de l’Escola, i representants i recruiters de Recursos Humans de 53 empreses prestigioses i capdavanteres del sector turístic, hoteler i de lleure, que van poder entrevistar als estudiants i explicar les seves oportunitats de pràctiques i ofertes laborals.

Segons la professora i responsable de pràctiques, María José Aguar, és “d’una il·lusió absoluta” que l’Escola hagi pogut tornar a celebrar un Workshop, i un símptoma que la indústria turística i hotelera també s’està despertant i torna a tenir vida. “És el moment on posem en contacte el sector amb la universitat i incentivem la inserció de l’alumnat”, va destacar.

Entre les empreses participants hi havia organismes públics com Barcelona Turisme o l’Agència Catalana de Turisme, agències de viatges com Iberoandino Travel, companyies de reserva d’allotjaments com Pierre Vacances, oficines de turisme com la de Montserrat o Santa Susanna, i agències de màrqueting turístic com Tourist Check

Algunes de les cadenes hoteleres que van repetir experiència al Workshop són Melià, Paradores, Marriott, H10, NH, Anima Hotels, Jumeirah o Ilunion Hotels. El grup Único Hoteles fa anys que venen i ofereixen un pla de desenvolupament personalitzat. Segons José Manuel Labrada, director de relacions públiques de Mas de Torrent Hotel & Spa, enguany buscaven a una persona “extravertida, amb bona capacitat de gestió i pels idiomes, i apassionada pel sector”.

L’empresa Waitser ha format part del Workshop per primera vegada. El seu fundador, Eduard Feliu, creu que participar ha estat una bona experiència per “conèixer i captar talent”. Actualment, aquesta empresa de recent creació busca un perfil d’estudiant que vulgui fer pràctiques extracurriculars per als seus serveis de càtering corporatiu i a domicili.

Una oportunitat per trobar varietat d’ofertes

Clara Valls és una de les estudiants de 3r de Turisme que va assistir al Workshop per trobar oportunitats, concretament de gestió hotelera: “em servirà per formar-me i m’obrirà moltes portes”. En canvi, Dídac Ceña, estudiant de 4t del Grau en Turisme, buscava altres àmbits com oficines de turisme o el guiatge: “m’ha agradat molt una de les empreses perquè ens ofereix pràctiques a l’estranger”, comentava.

Per a l’alumna Carlota Lara, de Direcció Hotelera, el Workshop és una “oportunitat perquè no és el mateix que enviar correus a les empreses que tenir un contacte directe: és més interessant i productiu per trobar unes pràctiques”. Ella ja les havia fet a la recepció a l’Eurostars Hotusa de Barcelona, però volia veure opcions d’altres cadenes hoteleres per màrqueting, vendes o esdeveniments.

Gemma Sagué, responsable de pràctiques nacionals i internacionals, va destacar que els alumnes porten des del mes de setembre preparant-se per saber les seves motivacions, enfocar els seus currículums i atendre a les entrevistes: “ells seleccionen prèviament el seu top 5 d’empreses que s’ajusten amb qui són”.

Representants de les empreses, institucions i cadenes hoteleres assistents al XXIVè Workhop de l'Escola

Representants de les empreses, institucions i cadenes hoteleres assistents al XXIVè Workshop de l'Escola.